جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 12398 15:45 1394/02/14
نوسان طلا بین 1140 تا 1225 دلار در ماه می

نوسان طلا بین 1140 تا 1225 دلار در ماه می

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نوسان طلا بین 1140 تا 1225 دلار در ماه می

نوسان طلا بین 1140 تا 1225 دلار در ماه می

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری اف سی استون پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا در ماه می بین 1140 تا 1225 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

به گزارش رویترز، ادوارد میر تحلیلگر موسسه اف سی استون تاکید کرد که قیمت طلا در ماه جاری میلادی نیز به شدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا و نوسانات ارزش دلار خواهد بود و در این مدت بین 1140 تا 1225 دلار در نوسان است.بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در چین با افزایش نسبی روبرو شده و شاخص سهام آسیا با کاهش همراه بوده است.تولیدات صنعتی چین طی ماه گذشته با کاهش روبرو شده و این مساله فشار زیادی را بر شاخص سهام آسیا وارد کرده است. به اعتقاد تحلیلگران، بازارهای جهانی منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده به خصوص گزارش وزارت کار این کشور در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری در ماه آوریل هستند.هووی لی تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز نیز تاکید کرد که قیمت طلا تا پیش از روز جمعه و انتشار گزارش وزارت کار آمریکا کمتر از 1200 دلار در هر اونس خواهد بود.

تحلیلگران اقتصادی اف ایکس امپایر تاکید کردند که تحولات روزهای آینده موجب خواهد شد تا هفته جاری به هفته ای استراتژیک و راهبردی برای فعالان بازار طلا تبدیل شود.به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی در چین بار دیگر موجب شده تا شاخص سهام آسیا کاهش یافته و قیمت طلا به بالای 1180 دلار در هر اونس برسد.بر اساس این گزارش ادامه بحران مالی و بدهی یونان و تلاش آلمان برای دستیابی به راه حلی با هدف پایان دادن به این بحران موجب شده تا شاخص سهام اروپا همچنان با افت نسبی روبرو شود.برزیل و روسیه در حال کاهش رشد اقتصادی هستند و افت قیمت انرژی و رسوایی های مالی به چالش بزرگی برای این دو قدرت نوظهور تبدیل شده است. رشد و رونق اقتصادی آمریکا نیز مسیری نه چندان امیدوار کننده را طی می کند و چین قصد دارد امسال به رشد اقتصادی 7 درصدی دست یابد.فعالان بازار طلا اکنون با تردید بزرگی برای سرمایه گذاری در این بازار روبرو هستند. از یک سو احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و از سوی دیگر نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا، سرمایه گذاران را بر سر دو راهی سختی قرار داده است.

اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، ارزش دلار افزایش خواهد یافت و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود. از سوی دیگر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. مهمترین گزارش اقتصادی آمریکا روز جمعه منتشر خواهد شد و وزارت کار این کشور آمارهای مربوط به نرخ بیکاری و فرصت های شغلی را اعلام می کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |