سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 108691 14:09 1399/05/25
نوسان در بازار بورس جهانی

نوسان در بازار بورس جهانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نوسان در بازار بورس جهانی

نوسان در بازار بورس جهانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۸ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۹۲۰.۳۶ واحد بسته شد.


به گزارش جهان اقتصاد به نقل از بلومبرگ، میزان مخارج مصرفی که اصلی ترین محرک رشد اقتصادی در آمریکا محسوب می شود رو به بهبود است. در ماه ژوین رشد بخش خرده فروشی ۱.۲ درصد اندازه گیری شده که سومین رشد متوالی این بخش است اما هنوز این رشد فاصله زیادی با رشد دو درصدی مورد انتظار اقتصاددانان بود. به گفته کارشناسان اقتصادی، در صورتی که دولت آمریکا نتواند موافقت کنگره را برای اجرای یک بسته حمایتی بزرگ دیگر کسب کند، رشد بخش مخارج مصرفی در آمریکا مجددا تحت فشار قرار خواهد گرفت.

بنابراین یک فاکتور مهم برای صعود بورس های آمریکا در آینده این خواهد بود که دولت بتواند با کنگره بر سر اجرایی شدن این بسته به توافق برسد.

از سوی دیگر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته است این کشور شرکت های چینی که نتوانند استانداردهای لازم را کسب کنند، از عرضه و معامله سهام خود در بورس های آمریکا محروم خواهد کرد.

فیلیپ ماری- استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در روبو بانک گفت: بازارها با خبرهای زیادی سر و کار دارند که نگرانشان باشند. احتمال بروز موج دوم همه گیری کرونا در آمریکا، روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و هم چنین تشدید تنش ها با چین هر کدام می توانند به تنهایی در ادامه سال برای صعود شاخص ها مشکل آفرین باشند. انتظار من این است که روند کوچک شدن اقتصاد تا جایی ادامه یابد که بانک مرکزی را وادار به اقدامات جدید کند.

احتمالا فدرال رزرو سراغ نرخ بهره منفی یا کنترل منحنی بازده اوراق قرضه وزارت خزانه داری برود به ویژه اگر خبری از یک بسته حمایتی بزرگ دیگر نباشد. بورس آمریکا در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۸ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۹۲۰.۳۶ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۷ درصد افزایش تا سطح ۳۳۷۵.۹۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۱۱ درصد ریزش در سطح ۱۱ هزار و ۳۰.۰۶ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۵۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۹۰.۰۴ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۷۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۹۰۱.۳۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با کاهش ۱.۵۸ درصدی در سطح ۴۹۶۲.۹۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۳۱ درصد پایین رفت و به ۷۱۵۴.۳۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۱۷ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۲۸۹.۳۶ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۱۹ درصد پایین رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۱۸۳.۰۱ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۱.۴۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۷۰۴.۶۳ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۵۹ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۱۲۶.۲۵ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |