پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 115700 14:50 1399/07/23
نوسازی مدارس کیش، سرعت می گیرد

نوسازی مدارس کیش، سرعت می گیرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نوسازی مدارس کیش، سرعت می گیرد

نوسازی مدارس کیش، سرعت می گیرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نهمين جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه، محمدعلی وکیلی سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان و هیئت همراه، سه شنبه 22 مهر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که جزیره کیش دارای تعداد دانش آموزان و دانشجویان برابری است و دانشگاه های برند کشور در این منطقه مستقر هستند اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه فعالیتهای دانش بنیان تحقق یافته و این امکانات در حوزه آموزش عالی و حوزه شرکت های دانش بنیان بستری است برای دانش آموزان جزیره کیش که اولویت نخست شرکت در دانشگاه های برتر کشور را برای آنان فراهم می کند.


مظفری با اشاره به این که منطقه آزاد کیش از شرایط ویژه ای در سطح کشور برخوردار است و می تواند در حوزه های مختلف به عنوان یک الگو مطرح شود افزود: زمانی که حداقل 5 درصد شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز نوآوری کیش از دانش آموختگان مدارس کیش باشد می توانیم ادعا کنیم که در این زمینه موفق عمل کردیم.


وی در خصوص انعقاد تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با دانشگاه تهران با محوریت پایلوت قرار دادن جزیره کیش برای ایران هوشمند گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در این حوزه ایفا می کند و می تواند به عنوان یک الگو برتر در کشور مطرح باشد.


رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش از راه اندازی هنرستان شبانه روزی علوم و فنون دریایی با مشارکت آموزش و پرورش و نیروی دریایی خبر داد و افزود: منطقه آزاد کیش از پتانسیل ها و ظرفیت هایی که برخوردار است می تواند گام های بزرگی در حوزه آموزش در این منطقه بردارد.


مظفری با اشاره به این که در حوزه سلامت کیش برای پیشگیری از شیوع بیماری و همچنین کنترل این ویروس منحوس کار های بی نظیری در سطح کشور انجام شده است اظهار داشت: جزیره کیش از زیر ساخت های خوبی برخودار است و در همین راستا به منظور حفظ و ارتقا سلامت مردم و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا نخستین منطقه پیشگام در حوزه آموزش آنلاین در سطح کشور بودیم و فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.


حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در ادامه این جلسه گفت: با مدیریت مدبرانه غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این منطقه تعامل خوبی با استان هرمزگان برقرار کرده است و امیدورایم نقاط ضعفی که در سال های گذشته وجود داشت جبران شود و کیش به عنوان منطقه مهم ایران اسلامی مورد توجه قرار گیرد .


سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش پروژه های در دست ساخت سازمان را دو مدرسه 18 کلاسه با مساحت زمینی بالغ بر 1884 هزار مترمربع و پیش بینی 6800 متر مربع زیربنا عنوان کرد و افزود: در بودجه های جاری سازمان منطقه آزاد کیش به منظور حمایت ازآموزش و پرورش و توسعه امر آموزش نزدیک به 3 میلیارد و 600 میلیون تومان برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی"اردوهای آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان، برگزاری کلاس های کنکور، حمایت از المپیادهای دانش آموزی، تحلیل از برگزیدگان رتبه های دانش آموزی، اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت، برگزاری دوره های آموزش سلامت روان و مهارت زنده و همچنین کمک به آموزش مجازی به اداره آموزش و پرورش کیش اختصاص داده شده است.


پورعلی تصریح کرد: در بودجه هر ماه 150 میلیون تومان به اداره آموزش و پرورش کیش بابت حق جذب، کمک هزینه مسکن آقایان و بانوان دارای مشکل معیشتی، و کمک هزینه مسکن بانوان سرپرست خانوار و کارانه اداری پرداخت می شود و هر ماه 15 میلیون تومان بابت تامین هزینه های جاری آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: در بودجه عمرانی برای توسعه و ارتقای آموزش عالی در کیش نزدیک به 47 میلیارد تومان پیش بینی شده است که به اداره آموزش و پرورش کیش اختصاص خواهد یافت.


موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در رابطه با مدارس هیئت امنا که باید مصوبه ای از شورای آموزش و پرورش منطقه باشد و در کار گروه توسعه ای مدیریت استان تصویب شود گفت: این مهم با درخواست رئیس اداره آموزش و پرورش کیش به تصویب رسید و کد دو مدرسه متوسطه اول به شکل هیئت امنا فعالیت خواهد داشت.


دادی زاده استادارد و شاخص های موجود را بر مبنای فعالیت های مازاد درقالب "فوق برنامه، اردو، برگزاری کلاس فرهنگی و هنری" عنوان کرد و اظهار داشت: پرداخت نرخ شهریه دانش آموزان و ده درصد مطابق قانون برای افراد بی بضاعت مشخص شده است.


محمدعلی وکیلی سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کیش با بیان این که آموزش و پرورش شاخص مهمی در ارزیابی نظام توسعه یافتگی دارد افزود: فضای فیزیکی، منزلت معلمان، ساختار آموزشی و جهت گیری آموزشی هیچ نسبتی با جایگاه کیش و شاخص توسعه یافتگی در بخش های مختلف کیش ندارد.


وکیلی میزان جبران عقب ماندگی را نیاز به همت بیشتری دانست و گفت: باور پذیر نسیت که جزیره کیش سرانه آموزشی پایین تر از سرزمین اصلی و تراکم آن در مقیاس با استان بالاتر و وضعیت معیشتی معلمان مطلوب نباشد با این فرصتی که فراهم شده و دوستانی که در حوزه فعالیت های منطقه حضور دارند امیدواریم گام های اساسی در این زمینه برداشته شود.


وی خاطر نشان کرد: در کیش نسبت به این حداقل ها خیلی عقب هستیم و امروز این کلنگ زنی ها میمون و مبارک بود این که نهاد امام جمعه با محوریت خیرین قصد کمک به آموزش و پرورش را دارد مدرسه سازی در کنار مسجد سازی خیلی مبارک است و فرصت طلایی است و این که نگاه امام جمعه منطقه نگاهی فرهنگی است باید این فرصتی را مغتنم شمرده و برای پیشرفت و توسعه جزیره کیش تلاش کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |