جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 122980 10:24 1399/09/15
نوبخت: کسری بودجه امسال به بانک مرکزی منتقل نشد

نوبخت: کسری بودجه امسال به بانک مرکزی منتقل نشد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نوبخت: کسری بودجه امسال به بانک مرکزی منتقل نشد

نوبخت: کسری بودجه امسال به بانک مرکزی منتقل نشد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - در ابتدای این نشست به عملکرد بودجه سال جاری و وضعیت شاخص های اقتصاد کلان اشاره کرد و گفت: در سال جاری منابع دولت بالغ بر ۵۷۱ هزار میلیارد تومان بود که باید ۳۸۴ هزار میلیارد تومان در هشت ماهه اول امسال محقق می شود ولی عملکرد آن ۳۳۴ هزار میلیارد تومان بود که نشان می دهد ۵۰ هزار میلیارد تومان محقق نشد.

وی گفت: مصارف سال جاری نیز ۵۷۱ هزار میلیارد تومان بوده که در هشت ماه اول باید ۳۳۴ هزار میلیارد تومان مصرف می شد، خزانه ۳۵۳ هزار میلیارد پرداخته است؛ بنابراین ۳۱ هزار میلیارد تومان نسبت به آنچه می توانستیم مصرف کنیم، کمتر و صرفه جویی اجباری بود.

به گفته نوبخت، در مقایسه هشت ماهه اول سال گذشته با مدت مشابه سال قبلش مصارف ۳۹ درصد بیشتر بوده است که بخش هزینه ای ۳۵ درصد رشد داشته و از این بخش، بخش حقوق و مزایا در هزینه ها، ۵۳ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است.

همتی از سازمان برنامه و بودجه تشکر کرد رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه منابع ۵۰ هزار میلیارد تومانی و مصارف ۳۱ هزار میلیارد تومانی نشان می دهد که ۱۹ هزار میلیارد تومان ناترازی داشته ایم که آن را بر اساس قانون از تنخواه بانک مرکزی استفاده کردیم، ادامه داد: مجاز بودیم ۳۹ هزار میلیارد تومان از تنخواه استقاده کنیم که در هشت ماه فقط ۱۹ هزار میلیارد تومان استفاده کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰۰۰ میلیارد تومان کمتر است.

پس کسری بودجه به بانک مرکزی منتقل نشد و این ۱۹ هزار میلیارد تومان تا پایان سال تسویه می شود. این در حالی است که آقای همتی از سازمان برنامه و بودجه بابت فشاری که به بانک مرکزی وارد نشد، تشکر کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |