پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3046 14:41 1393/04/15
نوازندگان ايراني برگزيده جشنواره فولک گرجستان

نوازندگان ايراني برگزيده جشنواره فولک گرجستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نوازندگان ايراني برگزيده جشنواره فولک گرجستان

نوازندگان ايراني برگزيده جشنواره فولک گرجستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

يک گروه موسيقي ايراني در جشنواره موسيقي فولک گرجستان صاحب مقام شد.
سرپرست و خواننده گروه موسيقي "راوک" با اعلام اين مطلب به خبرنگار ايسنا، گفت: چندي قبل متوجه شديم که فستيوال فولک موزيک گرجستان فراخواني را منتشر کرده است و ما هم توانستيم در اين جشنواره حضور پيدا کنيم و با ارسال فيلم آثارمان در گرجستان به روي صحنه برويم.
او ادامه داد: راوک تنها گروه ايراني حاضر در جشنواره بود که با هزينه شخصي خودمان به اين جشنواره سفر کرده بوديم و سرانجام توانستيم در بخش موسيقي ملل رتبه اول و در بخش کلي جشنواره رتبه سوم را کسب کنيم.
محمدرضا داودي درباره گروه‌هاي حاضر در اين جشنواره گفت: مجارستان، گرجستان، لتوني، روسيه، آذربايجان، ترکيه، ارمنستان و... کشورهايي بودند که در اين جشنواره شرکت کرده بودند و اين در حالي بود که کشور اوکراين با چند گروه موسيقي در اين جشنواره حاضر شده بود.
اين هنرمند درباره رپرتوآر گروه در اين جشنواره توضيح داد: بخشي از کارهاي ما را بازسازي و بازخواني قطعات قديمي موسيقي ايراني تشکيل مي‌داد که "آتش در سينه دارم" از جمله اين قطعات بود. همچنين تعدادي از تصنيف‌هاي حسين عليزاده و بازخواني قطعات کردي با شعر فارسي بخش ديگري از برنامه ما بود که آوازهايي را در بيات اصفهان و دشتي شامل مي‌شد.
وي افزود: آرش احمدي نصب آهنگساز، تنظيم‌کننده و نوازنده تار گروه بود، سياوش احمدي‌نصب در اين اجرا کمانچه نواخت، پوريا خورشيدي تنبک، دف، دايره و کوزه را نواخت و محسن کيوان نيز با ساز سنتور هنرنمايي کرد.
داودي درباره پيشينه گروه "راوک" نيز گفت: گروه ما يک گروه موسيقي تازه تأسيس است که تا به حال کنسرت رسمي در کشور نداشته‌ايم، اما خوشبختانه توانستيم در اين جشنواره حائز رتبه شويم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |