جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 10714 16:11 1393/12/08
نهاوندیان: فعالیت اقتصادی باید توسط مردم انجام شود

نهاوندیان: فعالیت اقتصادی باید توسط مردم انجام شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نهاوندیان: فعالیت اقتصادی باید توسط مردم انجام شود

نهاوندیان: فعالیت اقتصادی باید توسط مردم انجام شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سرپرست دفتر نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مسئولان استانی باید دغدغه‌ها و نیازهای فعالان اقتصادی را رصد کنند،

گفت: دولت معتقد است فعالیت اقتصادی باید تماما توسط مردم صورت بگیرد.
محمد نهاوندیان عصر پنج‌شنبه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران که با حضور محمد شریعتمداری، معاون اجرایی ریاست جمهوری، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت و محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی از فعالان اقتصادی و تجار قمی مقیم خارج از کشور برگزار شد، گفت: نقطه عطف و امید سفرهای استانی برگزاری جلسه و هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی برای رشد و توسعه هر استان است.
رییس دفتر رییس‌جمهور در ادامه گفت: برای نخستین بار در دولت یازدهم میزان اتکای بودجه کشور به نفت در بودجه سال 1394 حالت نزولی به خود گرفته و امید است با اعتماد به مردم و میدان دادن به بخش خصوصی شاهد کاهش تکیه بر نفت باشیم.
نهاوندیان خاطرنشان کرد: دولت یازدهم نگاه جدیدی را در اقتصاد حاکم کرده و این نگاه ، اعتماد به مردم است.
وی با تأکید بر اینکه دولت نمی‌تواند پشت درهای بسته برای اقتصاد کشور تصمیم بگیرد، گفت: باید بخش خصوصی و مردم دولت را در ساماندهی اقتصادی کمک کنند.
نهاوندیان تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی همان‌گونه که در زمینه استقلال سیاسی موفق بوده در عرصه استقلال اقتصادی نیز توانمند است و همه با انگیزه حراست از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی وظیفه داریم و باید در این مسیر تلاش کنیم.
نهاوندیان همچنین گفت: دولت اعتقاد دارد که کار باید به بخش خصوصی سپرده شود، وقتی این کار انجام شده می‌توانیم با دیپلماسی فعال، با ادب و متانت بازارگشایی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه اقتصاد کشور یک انقلاب اساسی صورت بگیرد، گفت: باید از اتکا به اقتصاد نفتی نجات پیدا کرد و فعالیت‌ها به سمت ایجاد ارزش افزوده و نوآوری منجر شود.
سرپرست دفتر نهاد ریاست‌جمهوری با طرح این مطلب که باید در اقتصاد نگاه نو داشت، گفت: دولت یازدهم در تلاش است اقتصاد به دامن مردم برگردد و وظیفه دولت تنها سیاست گذاری و نظارت صحیح باشد.
رییس دفتر رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: در دولت یازدهم با وجود تحریم‌ها و مشکلات، نرخ تورم از 40 درصد به 16 درصد رسیده است، شاید مردم عادی این تغییرات محسوس را احساس نکنند ولی فعالان اقتصادی باور دارند که دیگر مانند گذشته هر روز شاهد نوسانات قمیت های ارز و سکه و... نیستیم و می توانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند.
وی خاطرنشان کرد: دولت در عرصه سلامت که به عنوان یک نیاز عمومی است، وارد شده و چهار هزار و 800 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد و امروز شاهد افزایش سطح رضایتمندی در اقشار مختلف هستیم.
وی ادامه داد: اگر این چهار هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه سلامت را با 42 هزار میلیارد تومانی که ماهانه به عنوان یارانه پرداخت می‌کنیم مقایسه نماییم، ما در یارانه‌ها تعهدی را ایجاد کرده‌ایم که مدیریت، همفکری و صبر می‌خواهد.
وی با ارائه تعریفی از اقتصاد مقاومتی تشریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی به دنیا نشان دهیم با وجود فشارها و تحریم‌ها می‌توانیم با اتکا به مردم اقتصاد خود را مقاوم نگه داریم.
نهاوندیان از وجود بروکراسی و موانع مختلف در رشد و توسعه اقتصادی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل ایجاد تلاطم و نابسامانی در جریان اقتصادی کشور به ویژه در سیستم بانکی سود و نرخ بانکی به حد تعادل و استاندارد خود برنگشته است.
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از اعضای دولت فقط به نیت حل مشکلات کشور پذیرش مسئولیت کرده‌اند، گفت: ما مدعی هستیم در دولت یازدهم با مشکلات و نیازهای اساسی فعالان اقتصادی غریبه نیستیم و حرف دولت و ملت یکی است.
سرپرست دفتر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه شهر قم در سطح ملی و فراملی فرصت‌های ممتازی دارد، گفت: قم باید در اقتصاد فرهنگ و اقتصاد دانش بنیان و ترانزیت به رشد و توسعه شایانی برسد.
وی با تأکید بر اینکه دولت در توسعه و آبادانی قم جدی است، گفت: وقتی اولین پروژه ریل قطار سریع‌السیر کشور در قم ساخته می‌شود معلوم است که قم شهر بسیار مهم و استراتژیکی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |