پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 7520 15:35 1393/09/08
نمایش منتخبان جشن سینما در کلن  سینماگران این روزها در آلمان چه می‌کنند؟

نمایش منتخبان جشن سینما در کلن سینماگران این روزها در آلمان چه می‌کنند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نمایش منتخبان جشن سینما در کلن  سینماگران این روزها در آلمان چه می‌کنند؟

نمایش منتخبان جشن سینما در کلن سینماگران این روزها در آلمان چه می‌کنند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اولین دوره نمایش فیلم‌های منتخب جشن خانه سینما در کلن با برپایی نشست خبری آغاز به کار کرد.

به گزارش بخش سینمایی ایسنا، سیامک پورشریف، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، غلامرضا موسوی و محمدعلی باشه‌آهنگر در نشست خبری اولین دوره نمایش فیلم‌های منتخب جشن خانه سینما در کلن حاضر شدند.

پورشریف مسئول این جشنواره با اشاره به برپایی موفق اولین جشنواره فیلم‌های ایرانی در کلن که خردادماه گذشته برگزار شد، گفت: از همان موقع به فرهاد توحیدی پیشنهاد کردیم با توجه به سه سال برگزار نشدن جشن سینمای ایران، برای اولین بار فیلم‌های منتخب این جشن را در کلن آلمان نمایش دهیم که مورد موافقت واقع شد.

این تهیه کننده ادامه داد: ارتباط با بازار آلمان به عنوان یکی از مهمترین بازارهای سینما و تلویزیون دنیا می‌تواند برای سینمای ایران بسیار مفید باشد. ارتباطی که به خاطر تحریم‌ها کمرنگ شده و خانه سینما می‌تواند گام موثری در این جهت بردارد.

فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما هم با بیان اینکه هرسال آثار منتخب جشن سینمای ایران در آذرماه در کلن آلمان به نمایش درخواهد آمد اظهار کرد: امسال اولین دوره است و امیدواریم کاستی‌های موجود از سال بعد برطرف شده و شکل منظم‌تری به خود بگیرد.

وی با اشاره به آمار بالای تولید فیلم در ایران گفت: هر سال رقم قابل توجهی بین 80 تا 90 فیلم تولید می‌شود و بالغ بر هزار فیلم کوتاه که ظرفیت خوبی برای اکران بین‌المللی دارند اما متاسفانه علی‌رغم حضور موفق جشنواره‌ای و کسب جوایز مهم جهانی تاکنون سهم شایسته‌ای از بازار بین‌المللی بدست نیاورده‌ایم.

این فیلمنامه‌نویس تاکید کرد: اگر بخش خصوصی فعال شود و بتوانیم با بازارهای بین‌المللی ارتباط برقرار کنیم می‌توانیم از لحاظ کمی و کیفی به پیشرفت های خوبی برسیم.

غلامرضا موسوی رییس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران هم با اشاره به کم کاری‌هایی که در ارتباط با سینمای دنیا شده است، گفت: امیدوارم اقداماتی که از سوی خانه سینما شروع شده باعث شود بازار ما تنها محدود به کشورمان نباشد. ما اصل را بر حضور جشنواره‌ای گذاشتیم و تاکنون اتفاقات خوبی برای نمایش آثار ایرانی در خارج از کشور نیافتاده است در حالیکه سینمای پاک ایران در بسیاری از کشورها مخاطب دارد و می‌توان بازاریابی خوبی انجام داد.

محمدعلی باشه‌آهنگر که با فیلم «ملکه» در این برنامه حاضر است با اشاره به واکنش‌های مختلفی که به فیلمش در ایران شده است، اظهار کرد: برایم جالب است تماشاگران در اینجا چه واکنشی خواهند داشت. فراهم شدن چنین امکانی جای تقدیر دارد؛ خصوصا برای یک فیلم جنگی که پیام صلح دارد.

محمدمهدی عسگرپور (مدیرعامل خانه سینما) هم در پاسخ به سوالی درباره مطالبات اصلی خانه سینما از دولت اظهار کرد: بحث اصلی ما امنیت شغلی همکاران‌مان است و معتقدیم این موضوع با همکاری متقابل به نتیجه مطلوبی می‌رسد و منتظر اتفاقات ویژه‌ای در این خصوص هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره محدودیت‌های ارتباط سینمای ایران با سینمای دنیا گفت: ما هرچه برای سینمای ایران مفید بدانیم انجام می‌دهیم. مانند ارتباطی که در زمان دولت گذشته در بدترین شرایط با آکادمی اسکار برگزار شد. تلاش ما این است که در این حوزه اقدامات موثری داشته باشیم.

این کارگردان وضعیت کار در سینمای ایران را مناسب عنوان کرد و ادامه داد: در همین کشورهای اروپایی تعداد تولیدات محدود است و شاید کارگردانی برای ساخت فیلمش پنج سال زمان صرف کند در حالیکه این وضعیت در سینمای ایران متفاوت است و جوان‌های زیادی مشغول به کار هستند.

بر اساس این گزارش، نمایش فیلم‌های منتخب جشن سینمای ایران که از روز گذشته(جمعه) آغاز شده تا 9 آذرماه در کلن ادامه خواهد داشت. این برنامه توسط خانه سینما با همکاری فستیوال فیلم‌های ایرانی کلن برگزار می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |