جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 133065 21:26 1399/11/25
نقش موسیقی در تبلیغات و برندینگ چیست؟

نقش موسیقی در تبلیغات و برندینگ چیست؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نقش موسیقی در تبلیغات و برندینگ چیست؟

نقش موسیقی در تبلیغات و برندینگ چیست؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

موسیقی یکی از مهم ترین بخش های زندگی امروزه ی ما میباشد. البته ناگفته نماند که موسیقی در تمامی ادوار برای تمام اقشار مردم مهم و محترم شمرده میشده است.

موسیقی میتواند تاثیر شگفتی بر روحیات انسان بگذارد به طوریکه میتواند همزمان احساساتی چون شادی،غم،علاقه،خشم و ... را در افراد بیدار کند.

البته بیشتر دانشمندان امروزه دریافته اند که موسیقی میتواند بر تمامی جانداران و حتی گیاهان نیز تاثیرگذار باشد و آزمایشات متعددی را نیز در این زمینه انجام داده اند.

حال که به اهمیت موسیقی پی برده ایم میدانیم که نمیشود از تاثیر موسیقی در موضوعات مهمی چون تبلیغات و برندینگ به آسانی گذر کرد.

تبلیغات و برندینگ از مهمترین اصول کسب و کار به شمار میروند تا جایی که سالهاست موسساتی فقط در زمینه برند سازی و معرفی کسب و کارها فعالیت میکنند و درآمد قابل توجهی از این حرفه کسب میکنند.

بنابراین اهمیت این موضوع که موسیقی به جز مقوله ی تفریحاتی میتواند تا چه اندازه برای معاش امروزه ی ما مهم و حیاتی شمرده شود بر کسی پوشیده نیست.

در تبلیغات موثر و پایدار عواملی چون موسیقی نقش بسزایی دارد.

در فضای رسانه ای فعلی و در حالی که موسسات تبلیغاتی از هیچ ترفندی برای جلب توجه و علاقه ی مشتری دریغ نمیکنند،تولید محتوای تبلیغاتی به یاد ماندنی کاری طاقت فرسا و سخت است،موسیقی میتواند به عنوان یک پیام رسان فرهنگی اجتماعی حتی در سطح جهانی عمل کند.

موسیقی مناسب میتواند به تبلیغات خاصیت سرگرم کنندگی بدهد تا مخاطب تبلیغات مارا نه به عنوان یک تبلیغات تصنعی و خسته کننده،بلکه به عنوان برنامه ای مهیج و سرگرم کننده تماشا کند.

این نکته را فراموش نکنید که زمانی که پیامی با موسیقی در ذهن مخاطب جای گذاری شود نه تنها تاثیرگذاری بیشتری دارد بلکه مخاطب آن را به عنوان آهنگی دوست داشتنی با خود زمزمه میکند.

به این شعارهای تبلیغاتی که در قابل شعرو موسیقی بیان میشود دراصطلاح Jingle ( جینگل ) گفته میشود.

برای ساخت تبلیغات موثر سعی کنید در ابتدا صداقت کامل را اولویت قرار دهید یعنی سعی کنید چیزی که مخاطب از کالا یا خدمات شما میبیند،لمس میکنند،مصرف میکند و یا میشنود هم تراز باشد تا تصورات ذهنی مثبت او را در زمان شنیدن نام برند خود حفظ کنید.

تمام تشکیلات استراتژیک یک لوگوی صدا دارند به این معنی که میکوشند تا برند خود را با یک صدا به مخاطب شناسانده و در ذهن او ماندگار کنند تا مخاطب به محض شنیدن آن صدا به یاد برند مذکور بیفتد.

جالب توجه ترین خصوصیت برندینگ صدا این است که میتوان آن را به آسانی در سطح بین المللی انجام داد،همانطور که همه میدانیم موسیقی و هنر زبان همگانیست و ما به وسیله آن میتوانیم مقصود خود را حتی به کسانی که همزبان ما نیستند نیز منتقل کنیم.

بیش از نود درصد تبلیغات تلویزیونی دارای موسیقی هستند و شما با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که اکثر مردم به تبلیغات موزیکال بیشتر از تبلیغات ساده توجه میکنند و حتی گاهی آن تبلیغات را از حفظ هستند و با شروع تبلیغ تا انتهای پخش، موسیقی آن را با خود زمزمه میکنند، یا خودتان نیز قطعا قطعات موسیقی زیادی از تبلیغات یک برند را در گوشه ی ذهن خود دارید که قدمت برخی از آنها به کودکی شما بازمیگردد ولی هنوز با یادآوری و مرور آنها لبخند رضایت بر لبتان مینشیند.

لوگوی صدا تکه آهنگ مشخصی است که معمولا در انتهای تیزرهای تبلیغاتی برند پخش میشود و معمولا بیشتر از پنج ثانیه نیست و میتواند باکلام یا بی کلام باشد.

حال که متوجه اهمیت موسیقی در برندسازی و تبلیغات شدیم میدانیم که هر برندی برای ماندگار شدن باید قبل از هر تبلیغاتی به فکرساخت پنج ثانیه لوگوی آوایی خود باشد.

پویا میلانی - آهنگساز و مدرس موسیقی

pouyamilani1@gmail.com



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |