شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1808 06:51 1393/02/25
نقاشی کودکان در پروژه کودک، محیط زیست،صلح و فوتبال

نقاشی کودکان در پروژه کودک، محیط زیست،صلح و فوتبال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نقاشی کودکان در پروژه کودک، محیط زیست،صلح و فوتبال

نقاشی کودکان در پروژه کودک، محیط زیست،صلح و فوتبال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 

بر اساس سیاهه‌ی قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست بیش از ۲۳۰۰ گونه حیوانی در سراسر جهان در خطر انقراض قرار دارند. اگر چه انقراض بخشی از چرخه‌ی طبیعی است، اما انسان به انقراض گونه‌ها سرعت بخشیده است و گونه‌های در معرض خطر را افزایش می‌دهد.

از این رو مسئولیت محافظت از این حیوانات بر عهده‌ی تک تک ساکنین کره زمین است. در این میان نقش آگاهی رسانی و آموزش نسل فردا برای ایجاد رفتارهای مسئولانه‌ در حال و آینده غیرقابل انکار است.
به این جهت، چند ماه پیش طرح «کودک، محیط زیست،صلح و فوتبال» با محوریت تولید محتوا بر پایه‌ی مشارکت کودکان ۳۲ کشور شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل در معرفی گونه‌های در حال انقراض پیشنهاد شد.
بر اساس آمارهای منتشر شده، سه و نیم میلیارد نفر از مردم سراسر دنیا، تماشاگر بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل خواهند بود. بنابراین اجرای این طرح و انعکاس آن در رسانه‌های گوناگون از جمله تلویزیون، بردهای ورزشگاه‌ها و تلویزیون‌های شهری، پیام حفاظت از گونه های در خطر انقراض را به تعداد زیادی از مردم کره زمین خواهد رساند. هم چنین به اشتراک‌گذاری ایده هایی از این قبیل از طریق شبکه‌های اجتماعی فرصتی دیگر برای انتقال این پیام خواهد بود. بدین ترتیب فوتبال، بار دیگر و با رسمی نو جهان را تغییر خواهد داد.
در این راستا، از علاقمندان دعوت می شود شاهد فعالیت کودکانی باشند که ۳۲ گونه از جانوران در معرض خطر تیم های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۱۴ را نقاشی می کنند. این رویداد در روز جمعه 26 اردیبهشت ماه از ساعت 16 در طبقه دوم تجاری برج میلاد برگزار می شود. در این برنامه حضور خانواده هایی که علاقمندند کودکانشان در این رویداد مشارکت داشته باشد، ارج نهاده می شود.
این برنامه توسط کارگروه حمایت از یوزپلنگ ایرانی و انجمن یوز پلنگ ایرانی و با همکاری برج میلاد برگزار تهران برگزار می شود

 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |