سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 161394 18:43 1400/08/22
نفت از افزایش دلار ضرر کرد

نفت از افزایش دلار ضرر کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نفت از افزایش دلار ضرر کرد

نفت از افزایش دلار ضرر کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش 84درصدی و 70سنت کاهش داشت و به قیمت82دلار و 17سنت رسید.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش22 صدم درصدی وبا 17سنت کاهش به 77 دلارو83سنت رسید.

قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت و به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تسریع برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره، رشدی که در معاملات روز قبل داشت را از دست داد و برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.

هر دو شاخص تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام دولت بایدن برای برداشت نفت از ذخایر نفت استراتژیک به منظور کنترل قیمتها، برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کردند. بر مبنای هفتگی، نفت برنت ۰.۷ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۰.۶ درصد کاهش داشتند.

لوییس دیکسون، تحلیلگر ارشد بازارهای نفت در شرکت "ریستاد انرژی" در این باره گفت: هفته جاری یادآور خوبی برای بازارهای نفت بود که قیمتها تنها تحت تاثیر عوامل عرضه و تقاضا قرار ندارند بلکه پیش بینیهای سیاست پولی و اشکالی از دخالت دولت هم بر آنها تاثیرگذار است. نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می کند و فشار نزولی روی قیمتهای نفت را تشدید خواهد کرد.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا دوشنبه هفته پیش گفته بود بایدن ممکن است در همین هفته برای رسیدگی به مسئله افزایش قیمتهای بنزین اقدامی انجام دهد.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد گروه "پرایس فیوچرز" اظهار کرد: ما بر این باوریم که هر تصمیمی از سوی دولت آمریکا اعلام شود، تنها یک تاثیر کوتاه مدت بر قیمت خواهد داشت اما به دلیل ابهام، بازار اندکی عقب نشینی کرده است.

شرکت خدمات انرژی "بیکرهیوز" روز جمعه اعلام کرد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته برای سومین هفته متوالی به شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی اضافه کردند. شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی که معیاری برای سنجش تولید آتی است، در هفته منتهی به ۱۲ نوامبر، شش حلقه افزایش یافت و به ۵۵۶ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ بود.

شرکت روس‌نفت که دومین شرکت نفتی بزرگ جهان از نظر میزان تولید پس از آرامکوی سعودی است، روز جمعه نسبت به شکل گیری ابرچرخه در بازارهای انرژی جهانی هشدار داد و چشم انداز قیمتهای بالاتر همزمان با فراتر رفتن تقاضا از عرضه را ترسیم کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |