سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12556 15:25 1394/02/21
نعمتی: مجلس از ادامه مذاکرات هسته ای حمایت می کند

نعمتی: مجلس از ادامه مذاکرات هسته ای حمایت می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نعمتی: مجلس از ادامه مذاکرات هسته ای حمایت می کند

نعمتی: مجلس از ادامه مذاکرات هسته ای حمایت می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت هیات رییسه از ادامه مذاکرات هسته ای گفت: مذاکرات هسته ای موضوعی ملی است و همه گروه ها و طیف های سیاسی باید در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.

بهروز نعمتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تشریح جلسه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: تقویم کاری مجلس تا پایان شهریور بررسی شد و این کاری است که هیات رئیسه مجلس در نشست هفتگی خود انجام می دهد.

وی با بیان اینکه موضوع ارایه طرح های چند فوریتی برای تقابل با مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا در جلسه امروز هیات رییسه مجلس مطرح شد، ادامه داد: اخیرا سنای آمریکا نحوه نظارت کنگره بر نتیجه مذاکرات هسته ای را تصویب کرده که برخی از نمایندگان به دنبال ارایه طرح های دو فوریتی و سه فوریتی برای مقابله با این طرح هستند.

نمانیده مردم اسد آباد در مجلس با تاکید بر اینکه در جلسه امروز مصوب شد که همه فراکسیون ها و طیف های سیاسی داخل مجلس باید براساس منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، تصریح کرد: مذاکرات هسته ای موضوعی ملی است و در این جلسه عنوان شد که همه فراکسیون ها و طیف های سیاسی موجود در مجلس باید در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در اواخر سال گذشته کلیات طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای در مجلس تصویب شد، اظهار داشت: سال گذشته، پیش از اینکه چنین بحث هایی در سنا و کنگره آمریکا مطرح شود، این طرح در صحن علنی مطرح و کلیات آن تصویب شد تا تمام طیف های سیاسی مجلس در زمان بررسی جزییات آن اعلام نظر کنند و پیشنهاد تمام کارشناسان سیاسی دریافت شود تا طرحی پخته و عملیاتی باشد.

نعمتی با بیان اینکه نظر هیات رییسه مجلس این است که طرح های چند فوریتی رفتارهای احساسی است، خاطر نشان کرد: بنابراین ما پیش از رفتارهای نادرست آمریکایی ها به فکر پیشگیری بودیم و اعتقاد داریم نباید روند و سرنوشت کشور را بر اساس رفتار و اقدامات جمهوری خواهها و دموکرات های آمریکایی منطبق کنیم.

وی با بیان اینکه در هیات رئیسه مجلس به این نتیجه رسیدیم که از مذاکرات باید حمایت کنیم، افزود: هیات رییسه طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای را دنبال کرده و مجلس نیز مواضع خود را مانند بیانیه هایی که روز گذشته نمونه آن قرائت شد، اعلام کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین بر اساس برنامه از پیش تعیین شده عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخ به سوالات حسین آذین نماینده رفسنجان، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد روز سه شنبه در صحن علنی حاضر خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |