شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13192 14:23 1394/03/18
نظارت بر کیفیت بنزین به سازمان استاندارد واگذار شد

نظارت بر کیفیت بنزین به سازمان استاندارد واگذار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نظارت بر کیفیت بنزین به سازمان استاندارد واگذار شد

نظارت بر کیفیت بنزین به سازمان استاندارد واگذار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی: رییس سازمان ملی استاندارد از واگذاری مسئولیت نظارت بر کیفیت بنزین به این سازمان خبر داد و گفت: براساس بررسی‌هایی که در سال جاری انجام داده‌ایم نتایج کیفیت بنزین به زودی اعلام می‌شود و فعلا نگرانی چندانی نسبت به کیفیت بنزین نداریم.

نیره پیروزبخت دوشنبه درحاشیه همایش روز جهانی تایید صلاحیت با بیان این‌که در سال گذشته نظارت بر کیفیت بنزین در شورای عالی استاندارد به عهده یک کمیته سه نفره گذاشته شد، اظهار کرد: براساس جلسات این کمیته طی چند روز اخیر مقرر شد که نظارت بر کیفیت بنزین بر عهده سازمان ملی استاندارد باشد.

وی با بیان این‌که بررسی بنزین مربوط به جایگاه‌های سوخت یعنی محل توزیع و عرضه بوده است، ادامه داد: با توجه به این‌که بررسی‌ها صرفا از محل توزیع انجام شده آمار تفکیک شده نداریم که کدام بنزین مربوط به کدام پالایشگاه یا وارداتی است لذا فعلا نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی در این باره ارائه کنیم.

پیروزبخت افزود: باید کمی صبور بود تا اطلاعات تفکیک شده مربوط به بنزین‌های مختلف را در اختیار قرار دهیم.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین درباره‌ رعایت استاندارد خودروها در زمان تولید و پس از تولید اظهار کرد: تمامی قطعات مشمول استاندارد اجباری در زمان تولید خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرند اما یکی‌دیگر از موضوعات مهم بازرسی از خودروها و نظارت بر آنها پس از تولید است.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که در حال حاضر بحث معاینه فنی با جدیت خوبی از سوی راهنمایی و رانندگی دنبال می‌شود، ادامه داد: براین اساس ممکن است در جاهایی که احساس خطر کنیم اما وظیفه ما نیست ورود کنیم؛ برای مثال در سال جاری فرآیند بازرسی از مخازن سی ان جی خودروها را تعریف کرده‌ایم و کار بازرسی از خودروهای دولتی شروع شده است.

به گفته وی پس از بازرسی از مخازن خودروهای دولتی قرار است که خودروهای حمل و نقل عمومی مثل تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها تا پایان سال جاری مورد بازرسی قرار گیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |