پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 177948 10:24 1401/02/11
نسخه الکترونیک جزء مهمی از پرونده الکترونیک سلامت است

نسخه الکترونیک جزء مهمی از پرونده الکترونیک سلامت است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نسخه الکترونیک جزء مهمی از پرونده الکترونیک سلامت است

نسخه الکترونیک جزء مهمی از پرونده الکترونیک سلامت است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از بیمه سلامت ایران، محمد اسماعیل کاملی مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: با توجه به این امر که بیشتر مراجعات بیمه شدگان در مراکز درمانی طرف قرارداد به صورت سرپایی است بنابراین نسخه الکترونیک جزء مهمی از پرونده الکترونیک سلامت هر فرد می باشد.  مراجعات سرپایی که اطلاعات آن در قالب نسخ الکترونیک اعم از: (ویزیت پزشک، دارو، آزمایشگاه، پاراکلینیک، تصویر برداری و ....) ثبت می شود. با ایجاد نسخه الکترونیک ما به بخش مهمی از اهدافمان در اجرای این امر می رسیم.

وی افزود: از زمان اجرای نسخه الکترونیک توانسته ایم سرعت خوبی را در راستای اجرای این طرح در سطح کشور داشته باشیم. در حال حاضر بالای 98 درصد از پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت نسخه الکترونیک صادر می کنند. بر اساس آمارها و میانگین های موجود در کشور، ما آمار پایین تر از 95 درصد تحقق نسخه الکترونیک در کشور نداریم.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در این زمینه تاکید کرد: استان تهران جزء استانهایی است که در آن اجرای نسخه الکترونیک توسط پزشکان آمار 95 درصدی را دارد که علت پایین بودن این آمار نسبت به میانگین کشور گستردگی استان تهران به لحاظ جغرافیایی و میزان بالای تعداد پزشکان است. امیدوارم بتوانیم با اصلاح فرآیند های ثبت و پیچیدن نسخه الکترونیک، سرعت ثبت نسخه را در کشور بالا برده و با ایجاد مقبولیت آن در بین پزشکان از مشکلات اجرای طرح بکاهیم.    

کاملی با تاکید بر پیاده سازی و استقرار پرونده الکترونیک سلامت و هماهنگی آن با نسخه الکترونیک اذعان داشت: سازمان بیمه سلامت ایران با اجرای طرح نسخه الکترونیک تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بخش مهمی از اهداف پرونده الکترونیک سلامت را در زمینه حفظ سوابق پزشکی بیماران، اجرایی و عملیاتی کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |