جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 2871 14:45 1393/04/10
نرخ پائین بهره آمریکا به نفع قیمت طلاست

نرخ پائین بهره آمریکا به نفع قیمت طلاست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نرخ پائین بهره آمریکا به نفع قیمت طلاست

نرخ پائین بهره آمریکا به نفع قیمت طلاست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : در حالی که روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد کارشناس ارشد موسسه سرمایه گذاری ماین لایف معتقد است که سیاستهای پولی فدرال رزرو آمریکا به نفع قیمت طلا بوده است

به گزارش بلومبرگ، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی به دقت تحولات اقتصادی آمریکا و سیاست های فدرال رزرو را دنبال می کنند قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود در 3 ماه اخیر رسیده است.
بر اساس این گزارش قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر بحران عراق و اوکراین با رشد 10 درصدی روبرو شده است. فدرال رزرو آمریکا نیز اعلام کرده است که در شرایط کنونی نرخ بهره را در حد کنونی حفظ خواهد کرد.
گاوین ویندت تحلیلگر برجسته موسسه ماین لایف در سیدنی تاکید کرد: رشد مجدد تقاضا و خرید طلا در بازارهای جهانی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت داشته است. آمریکا اعلام کرده است که نرخ بهره را در حد کنونی ثابت نگه خواهد داشت و فعلا تصمیمی برای افزایش نرخ بهره ندارد. اگر نرخ بهره پایین حفظ شود این به نفع قیمت طلا خواهد بود.
قیمت جهانی طلا در ماه ژوئن با رشد 6.2 درصدی روبرو شده که کاهش ارزش دلار تاثیر زیادی بر این مساله داشته است. البته موسسات مالی بزرگ جهان مثل گلدمن ساش و سوشیت جنرال همچنین بر این باورند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد.
به نظر می رسد گزارش دیروز سازمان مدیریت عرضه آمریکا در خصوص وضعیت تولیدات صنعتی نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.
اگر آمارهای مثبتی از اقتصاد آمریکا منتشر شود این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد شد./طلا
سطح مقاومتی قیمت طلا 1330 دلار
تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1330 دلار است.
به گزارش طلا ،اف ایکس استریت، قیمت جهانی طلا روز گذشته به بیش از 1329 دلار در هر اونس رسید که این بالاترین رکورد از 4 آوریل به شمار می رود.
بر اساس این گزارش تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1330 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح می توان به افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد امیدوار بود.
قیمت طلا طی ماه ژوئن با رشد 75 دلاری روبرو شده که این بهترین عملکرد طلا از ماه فوریه به شمار می رود. قیمت طلا در هفته های اخیر پس از آن بار دیگر وارد کانال 1300 دلاری شده است که توانست سطح حمایتی 1240 تا 1250 دلاری را حفظ کند.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع عراق و اوکراین و انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |