جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1717 14:13 1393/02/19
نرخ سود بانکی همچنان جذاب است

نرخ سود بانکی همچنان جذاب است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نرخ سود بانکی همچنان جذاب است

نرخ سود بانکی همچنان جذاب است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : تجربه سالهای گذشته نشان داده که معمولا ریسک سپرده گذاری در موسسات بدون مجوز بسیار بالاست و هیچ گونه تضمینی از سوی دولت وجود ندارد .

علی طیب نیا در حاشیه حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران افزود : بر اساس آخرین گزارش که مرکز آمار و بانک مرکزی اعلام کردند ، نرخ تورم نقطه به نقطه که آخرین وضع تورم کشور را منعکس می کند به 17و دو دهم یا 17و چهار دهم رسیده و معنای ان این است که اگر کسی در بانک باتوجه به نرخ سود علی الحساب 22درصد سپرده گذاری کند ، با در نظر گرفتن تورم نقطه ای حدود 17درصد شاید برای اولین بار در تاریخ ایران است که از عایدی واقعی مثبت برخوردار می شود.

وی اضافه کرد : این نرخ سود ، علی الحساب است و بر اساس عقود بانکداری اسلامی بانک ها مکلف هستند آخر دوره مالی نرخ سود واقعی تحقق یافته را محاسبه و تفاوت را به سپرده گذاران پرداخت کنند.

طیب نیا گفت : مصمم هستیم که قانون بانکداری اسلامی بدون ربا را به طور کامل اجرایی کنیم و اگر سودی مازاد بر این به دست آید ، به سپرده گذار تعلق خواهد گرفت ، بنابراین همچنان سودآوری مناسب برای سپرده گذاران وجود دارد.

وی افزود : نوسان های موجود در بازار ارز کوتاه مدت است و در بازار سرمایه کشور هم شاهد نوسان هایی بودیم که دو هفته ای است ، این بازار به ثبات نسبی رسیده است و اینکه 3تا 4روز شاخص بورس مثبت باشد یک روز منفی شود ،در بورس هر کشوری وجود دارد.

طیب نیا گفت : حجم معادلات در بازار سرمایه برای ما تعیین کننده است که افزایش نشان می دهد.

وی افزود : نرخ بازدهی سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور نسبت به سایر بازارهای رقم بالاتری است و از مردم دعوت می کنم سرمایه های خود را به سمت سپرده گذاری در سیستم بانکی یا بازار سرمایه هدایت کنند.

وزیر اقتصاد گفت : متاسفانه بعضی از موسسات مالی که مجاز هم نیستند و تحت نظارت بانک مرکزی هم قرار ندارند ،ممکن است نرخ های وسوسه کننده ای را به مردم پیشنهاد دهند اما تجربه سالهای گذشته نشان داد که معمولا ریسک سپرده گذاری در این موسسات بسیار بالاست و هیچ گونه تضمینی از سوی دولت وجود ندارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |