سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 132847 18:27 1399/11/24
نرخ دلار از بایدن به ترامپ بازگشت

نرخ دلار از بایدن به ترامپ بازگشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نرخ دلار از بایدن به ترامپ بازگشت

نرخ دلار از بایدن به ترامپ بازگشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

با پیروز شدن بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازارهای مالی ایران به این موضوع واکنش نشان داد و به دلیل احتمال مذاکرات مجدد برجامی ایران و آمریکا، نرخ ارز در ایران روند کاهشی گرفت و از نرخ 26 هزار تومان به قیمت 21 هزار تومان سقوط کرد.

به گزارش جهان اقتصاد، بایدن در یک مصاحبه خبری نشان داد که علاقه ای به مذاکرات برجامی ندارد و تیم او در حال سنجیدن واکنش ایران هستند، در ادامه در داخل کشور شرط نهایی ایران برای بازگشت به برجام، بازگشت کامل آمریکا به مفاد برجام گذاشته شده است.

با بالا گرفتن نزاع های سیاسی دو کشور، بازار ارز دریافت که نرخ ارز چاره ای جز افزایش قیمت ندارد و نرخ ارز تا پایان هفته گذشته مجدد به کانال 26 هزار تومان بازگشت. حال این سوال پیش می آید که افزایش نرخ دلار تا کجا ادامه خواهد یافت؟

تا کنون اوج قیمتی که دلار دیده است، نرخ 32 هزار تومان بوده است و این امکان وجود دارد که تا آخر سال نرخ دلار مجددا این قیمت را لمس کند، مگر این که دولت و سران نظام چاره ای کارا برای تقویت ارزش پول ملی بیاندیشند.

مشکلات ارزی هر از گاهی خود را بروز می دهد، در آخرین مورد نبود ارز برای واردات جو موجب شد تا نرخ این محصول در کشور افزایش یابد و به تبع افزایش قیمت جو قیمت مرغ و قیمت گوشت قرمز نیز افزایش یافت، این موضوع ثابت می کند که مشکل کمبود ارز در کشور جدی است.

افزایش نرخ ارز درست است که موجبات نگرانی مردم را فراهم کرده است، اما این افزایش مایه خوشحالی اهالی بازار سرمایه شده است، زیرا بیش از 70 درصد بازار سرمایه، کامودیتی محور است که با افزایش نرخ ارز سود آوری شرکت های بورسی را تقویت خواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |