جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 131391 13:45 1399/11/12
نرخ تورم ماهانه خانوارهای تهرانی افزایش یافت

نرخ تورم ماهانه خانوارهای تهرانی افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نرخ تورم ماهانه خانوارهای تهرانی افزایش یافت

نرخ تورم ماهانه خانوارهای تهرانی افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، مسعود افشین روز یکشنبه ضمن اعلام این مطلب افزود: به این ترتیب خانوارهای استان تهران در دی امسال به طور میانگین ۴۳ درصد بیشتر از دی سال ۱۳۹۸ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده ­اند.

وی یادآورشد: نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز با افزایش۱.۷ واحد درصدی به ۵۶.۵ درصد و گروه (کالاهای غیر خوراکی و خدمات) با افزایش ۱.۷ واحد درصدی به ۳۹.۳ درصد رسید.

افشین اظهارداشت: بیشترین نرخ تورم نقطه‌ای در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات مربوط به گروه‌های میوه و خشکبار، شیر، پنیر و تخم‌مرغ و روغن‌ها و چربی‌ها مشاهده می‌شود به طوریکه تورم نقطه ای در گروه (میوه و خشکبار) برابر ۷۸.۵ درصد، گروه (شیر، پنیر و تخم مرغ) برابر ۷۱.۹ درصد و گروه (روغن‌ها و چربی‌ها) برابر ۶۵.۹ درصد است.

افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای تهرانی
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ تورم ماهانه این استان به عدد ۲.۴ درصد رسید که در مقایسه با همین عدد در آذر ۱.۳ واحد درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و کالاهای غیر خوراکی و خدمات به ترتیب ۰.۸ درصد و ۲.۹ درصد بوده است.

افشین ادامه داد: در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه گذشته به ترتیب مربوط به گروه‌های شیر، پنیر و تخم مرغ با ۸.۹ درصد، گروه روغن‌ها و چربی‌ها با ۵.۹ درصد و ماهی‌ها و صدف‌داران با ۴.۶ درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: گروه‌های (گوشت قرمز و گوشت ماکیان) و (گروه سبزیجات) همچون گوجه فرنگی، فلفل دلمه و کاهو نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشته اند.

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای تهران
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اعلام کرد: نرخ تورم سالانه دی ماه برای خانوارهای استان تهران نیز به ۳۳.۷ درصد رسید که نسبت به همین آمار در ماه گذشته ۱.۳ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل ازآن است.

افشین بیان کرد: نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی استان به ترتیب ۳۳.۸ درصد و ۳۲.۸ درصد است که برای خانوارهای شهری ۱.۳ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ۱.۱ واحد درصد افزایش داشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |