پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 156070 08:19 1400/07/10
نرخ تورم اتحادیه اروپا از 3 درصد گذشت

نرخ تورم اتحادیه اروپا از 3 درصد گذشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نرخ تورم اتحادیه اروپا از 3 درصد گذشت

نرخ تورم اتحادیه اروپا از 3 درصد گذشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به‌ گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، اطلاعات یورو استات، اداره آمار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد افزایش قیمت انرژی باعث شده تورم در منطقه یورو در ماه سپتامبر افزایش‌یافته و به بالاترین رقم از 2008 برسد.

محاسبات یورو استات نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه در 19 کشور از منطقه یورو از جمله بزرگ‌ترین اقتصادهای این اتحادیه یعنی آلمان، فرانسه و ایتالیا در سپتامبر 2021 به 3٫4 درصد رسیده‌است یعنی بالاتر از 3 درصد ثبت‌شده در ماه اوت.

انتظار می‌رود تورم در آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا  در ماه سپتامبر از 3.4 درصد ماه اوت فراتر رفته و به 4٫1 درصد رسیده باشد.

افزایش قیمت گاز طبیعی و برق اصلی‌ترین دلیل افزایش تورم در این منطقه بوده‌است، گرچه بانک مرکزی اروپا این افزایش تورم را موقتی می‌داند.

در این بین، قیمت گاز طبیعی و برق در اروپا در روز پنجشنبه به رکورد جدیدی رسید و نگرانی در مورد عرضه پایین را به دنبال پیش‌بینی زمستان سرد در انگلیس افزایش داد.

اروپا در آستانه فصل سرما نه‌تنها با کمبود گاز بلکه با کمبود زغال‌سنگ هم مواجه شده‌است. قیمت زغال‌سنگ در بحبوحه‌ کمبود آن در بازار جهانی و افزایش تقاضا از طرف چین افزایش‌یافته است. درنتیجه قیمت برق هم در اروپا روبه‌افزایش بوده و در فرانسه و آلمان در روز پنجشنبه رکورد جدیدی ثبت کرده‌است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |