پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 146814 12:37 1400/04/10
نرخ بیکاری آلمان به 3.7 درصد کاهش یافت

نرخ بیکاری آلمان به 3.7 درصد کاهش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نرخ بیکاری آلمان به 3.7 درصد کاهش یافت

نرخ بیکاری آلمان به 3.7 درصد کاهش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، طی این مدت شمار افراد بیکار آلمانی با ۱.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در این ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۱ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی ۱.۰ درصد کمتر و شمار افراد شاغل ۰.۲ درصد بیشتر شده است.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر ۲۵ سال است نیز با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۷.۵ درصد رسیده است. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹ درصد اعلام شد.

متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۲۱ معادل ۵.۶۱ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۰با ۱۱.۵ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۹۶ با ۰.۴ درصد بوده است.

دتلف شیله، مدیر دفتر کار آلمان گفت: در کوتاه مدت بازار کار تحت پیامدهای ناشی از کرونا باقی خواهد ماند اما انتظار ما این است که به تدریج شرایط بهتر شود. از موج اول همه گیری زخم هایی بر پیکر بازار کار مانده است که باعث می شود کار برای کارفرمایان دشوار شود و تقاضا برای نیروی کار جدید کمتر شود اما اطمینان داریم که بنیان های نیرومند اقتصاد آلمان اجازه نخواهد داد شرایط به مرحله سقوط آزاد برسد.  



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |