جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 190729 12:44 1401/05/23
نرخ بهره بانکی ترکیه 14 درصد شد

نرخ بهره بانکی ترکیه 14 درصد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نرخ بهره بانکی ترکیه 14 درصد شد

نرخ بهره بانکی ترکیه 14 درصد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، در حالی که نرخ تورم در ترکیه به حدود 80 درصد رسیده اما نرخ بهره بانکی در این کشور تنها 14 درصد است و بعید به نظر می‌رسد بانک مرکزی این کشور طرحی برای افزایش نرخ بهره داشته باشند.

رویترز بر اساس یک نظرسنجی می‌گوید:‌ اکثر کارشناسان اقتصادی انتظار دارند نرخ بهره بانکی در این کشور تا پایان امسال تغییر نکند و هیچ بازگشتی در طرح‌های اقتصادی غیرمتعارف رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهور این کشور اتفاق نخواهد افتاد.

طی سال گذشته بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره بانکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 5 درصد پایین آورد و همین امر باعث شد تا شاهد یک بحران ارزش پول ملی در این کشور باشیم و نرخ تورم هم به بالاترین میزان در 24 سال گذشته برسد.

آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین و بالا رفتن قیمت نفت و متعاقبا حامل‌های انرژی در بازار جهانی هم شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اقتصاد ترکیه بدتر کرد.

تمام 14 کارشناس اقتصادی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند؛ گفته‌اند که بعید به نظر می‌رسد در نشست پیش روی بانک هیات مدیره بانک مرکزی ترکیه طی هفته آینده اتفاق خاصی در سیاست‌های پولی آن رخ دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |