جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 9098 15:53 1393/10/24
نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم راه‌اندازی شد

نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم راه‌اندازی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم راه‌اندازی شد

نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم راه‌اندازی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم کشور در محل پارک آزادگان واقع در منطقه ۷ با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و وزارت ورزش و جوانان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، گلزاری معاون وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: خشم هیجانی است که خداوند برای محافظت از خود در وجود ما گذاشته است، اما زمانی که زمام خشم در دست عقل قرار نمی‌گیرد و عقل به جای امیر بودن اسیر می‌شود، مشکلاتی ایجاد می‌شود.
وی با ابراز نارضایتی از وضعیت خشم در جامعه گفت: اعتیاد، خشونت و طلاق آسیب‌های بزرگ جامعه امروز ماست، در حالی که مردم ما اهل عفو، مدارا و تحمل هستند، اما سوال این است که چه چیز پیش آمده که امروز همه مسئولان از افزایش خشونت، نزاع خیابانی و.... در جامعه سخن می‌گویند.
گلزاری افزود: امروز رفتار ما در خانه که باید محل الفت و مهربانی باشد، تبدیل به کودک آزاری و همسرآزاری شده است و مساله اسیدپاشی، قتل و جرح وضعیت ناخوشایندی به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه شهرداری نهادی پرقدرت و اثرگذار است، گفت: برای مقابله با افزایش خشونت در جامعه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و اداره کل سلامت شهرداری تهران اولین مرکز پیشگیری و کنترل خشم را افتتاح کردیم.
گلزاری با تاکید بر اینکه خشم هم مانند سایر بیماری‌ها نیاز به پیشگیری دارد، گفت: در این مرکز ۴ اقدام اساسی انجام می‌شود که این اقدامات شامل فعالیت‌های مشاوره فردی و روان‌درمانی برای اشخاصی که یا خود مراجعه می‌کنند و یا از طرف کلانتری‌ها و یا خانه‌های سلامت و یا آموزش و پرورش به این مرکز ارجاع می‌شوند. همچنین آموزش‌های گروهی و برگزاری کارگاه‌های آموزش گروهی از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.
معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در کارگاه‌های آموزشی افرادی همچون مدیران مدارس، افسران، روانشناسان و... آموزش‌های تخصصی می‌بینند.
وی انجام آموزش‌های عمومی همچون آموزش به مادران و همسران و آموزشهای عمومی خارج از مرکز را از دیگر اقدامات این مرکز دانست.
گلزاری گفت: یکی دیگر از اقدامات این مرکز، مطالعات عوامل منطقه‌ای برای اینکه علت بروز خشم در مناطق مختلف را شناسایی کنیم. همچنین در این مرکز منابع عمومی و آموزشی تهیه می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه این مرکز می‌تواند در آینده الگویی برای سایر مراکز شود، گفت: بعد از تهران در شهرهای مشهد، کرج، اصفهان، رشت و شیراز با کمک شهرداری‌های این مناطق و با پیروی از الگوی همین مرکز، مراکز پیشگیری و کنترل خشم افتتاح می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |