پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 197213 10:49 1401/07/11
نخستین رویداد تخصصي ارائه محصولات نوآورانه وزارت نیرو آغاز به‌کار کرد

نخستین رویداد تخصصي ارائه محصولات نوآورانه وزارت نیرو آغاز به‌کار کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نخستین رویداد تخصصي ارائه محصولات نوآورانه وزارت نیرو آغاز به‌کار کرد

نخستین رویداد تخصصي ارائه محصولات نوآورانه وزارت نیرو آغاز به‌کار کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز نخستین "نمایشگاه تخصصی ارائه محصولات نوآورانه و فناورانه 1401"، با حضور «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت برق با توجه به اهتمام جدی دولت سیزدهم در راستای توسعه مدیریت مصرف و پیاده‌‌سازی طرح‌های مدیریت مصرف صنعت برق، در محل پژوهشگاه نیرو آغاز به کار کرد.

این رویداد به منظور تحقق شعار سال 1401 و با هدف فراهم‌سازی بستر مناسب برای هم‌افزایی بیشتر و معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه هوشمندسازی در صنعت برق با حضور 23 شرکت منتخب فناور و دانش‌بنیان و معرفی 69 محصول در این حوزه برپا شد.

این گزارش می‌افزاید، شناسایی فناوران حوزه هوشمندسازی و متعاقبا تدوین و اجراي برنامه‌هاي مشترك و بسته‌های حمایتی در راستای توسعه این فناوری‌ها در صنعت برق از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

بر این اساس، در سال‌هاي اخير صنعت برق و نهادهاي مرتبط با آن در تلاش مستمر براي بهبود و به روزآوري ساختار شبكه قدرت هستند. در اين راستا توافق عمومي بر اين است كه در شبكه به روز شده نه تنها بايد قابليت اطمينان با توجه به افزايش روز به روز تقاضا تامين شود، بلكه شبكه بايد با كارآيي بيشتر كار كند.

بر این اساس، چگونگي پياده‌سازي اين استراتژي با در نظر گرفتن موضوعاتي از جمله تكنولوژي‌هاي مورد استفاده، نحوه‌ی پياده‌سازی، استاندارها و پروتكل‌هاي مورد نیاز و ...  با مفهوم " شبكه هوشمند" عجین شده است.

اصلي ترين هدف هوشمندسازی شبکه، تأمين برق پایدار و مصرف کارای آن و همچنین پاسخگوئي به نيازهاي رو به رشد مشتريان با كمترين خسارت به محيط زيست است.

همچنین با توجه به شرایط موجود در خصوص ناترازی تولید و مصرف برق؛ لزوم حرکت به سوی مدیریت بار شبکه، جهت تامین برق پایدار، واقعیتی انکار ناشدنی است.  بدین منظور گام اول در راستای مدیریت بار در بخش انرژی برق، افزایش میزان رویت‌پذیری بار است. توسعه رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری از طریق توسعه و بکارگیری فناوری‌های مربوطه (مانند کنتورهای هوشمند) یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای پیاده‌سازی طرح‌های مدیریت مصرف است که در سال‌های اخیر در دستور کار صنعت برق قرار گرفته و در دولت سیزدهم با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.

بر اساس این گزارش، صنعت برق با هدف رویت‌پذیری و مدیریت بار مشترکان فشار ضعیف و بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ملی قصد دارد از طریق برگزاری این نمایشگاه نسبت به شناسایی فناوران اين حوزه و متعاقبا تدوین و اجراي برنامه‌هاي مشترك و بسته‌های حمایتی اقدام کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |