جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 6166 16:02 1393/08/03
نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس:  مهمترین خسارت بورس های غیرقانونی آسیب به اعتماد عمومی بوده است

نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس: مهمترین خسارت بورس های غیرقانونی آسیب به اعتماد عمومی بوده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس:  مهمترین خسارت بورس های غیرقانونی آسیب به اعتماد عمومی بوده است

نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس: مهمترین خسارت بورس های غیرقانونی آسیب به اعتماد عمومی بوده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس گفت: از دست رفتن اعتماد عمومی به چهره مقدس دانشگاه، مهمترین خسارت اعطای بورس های غیرقانونی بوده است.

حامد قادر مرزی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، از کسانی که پرونده بورسیه ها را در جامعه مطرح کردند، قدر دانی کرد و گفت: واقعیت این است که بر اساس گزارش اخیر وزارت علوم حداقل 840 نفر از این افراد شرایط لازم را نداشته اند.

وی افزود: ممکن است خسارتهای مالی ناشی از این اقدام قابل جبران باشد اما مهمتر از مباحث مالی ، پیامدهای حضور چنین افرادی در دانشگاه و عرصه آموزش عالی است که خسارت های ناشی از آن جبران ناپذیر است.

نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس خاطرنشان کرد: این افراد از همان ابتدا با تقلب وارد دانشگاه می شوند و این نوع رفتار چهره مقدس دانشگاه و اعتماد عمومی به آن را مخدوش می کند که جبران این اعتماد از دست رفته بسیار دشوار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که فلسفه اعطای بورس ، استفاده نخبگان از آن است متاسفانه این بورس ها به افرادی داده شده که حتی از شرایط معمول هم پایین تر بوده اند در حالی که این افراد قرار است استاد شوند و تربیت نسل آینده کشور را بر عهده بگیرند.

نماینده مردم قروه خاطرنشان کرد: اینکه گفته می شود در این پرونده بزرگنمایی شده است اینطور نبوده و مشخص شد که حداقل 30 درصد از آمارهای اولیه بطور غیر قانونی بورس شده اند .

قادر مرزی تصریح کرد: رسانه های منتقد باید انصاف داشته باشند؛ به میزان یک سوم آمار اعلام شده، فساد علمی رخ داده است و این در حالی است که دانشگاه و اساتید چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از نیروهای مرجع اعتماد عمومی در جامعه بوده اند و در حال حاضر این اعتماد عمومی آسیب دیده است.

وی تصریح کرد: رسانه های منتقد منصفانه گزارش اخیر وزارت علوم را بررسی و تحلیل کنند. همه ما در یک کشتی نشسته ایم و باید هدف واحدی را که ارتقای جایگاه کشور در عرصه های داخلی و بین المللی است ، دنبال کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: مخدوش شدن اعتبار و اعتماد به جامعه علمی و دانشگاهی ما در عرصه بین المللی هم جبران ناپذیر است و ممکن است در عرصه های بین المللی هم نگاه به نخبگان ما تغییر کند.

نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس خاطرنشان کرد: در مورد بورسیه های تبدیل به داخل ، افرادی را می شناسم که پایشان به دانشگاه خارجی باز نشده بود و حتی از آن دانشگاه کارت دانشجویی نگرفته بودند و قرار بود این افراد در داخل کشور ادامه تحصیل دهند و استاد دانشگاه شوند.

وی ابراز امیدواری کرد، آخرین بار باشد که جامعه علمی و دانشگاهی در مظان اتهام قرا می گیرد و همه باید تلاش کنیم تا اعتماد عمومی به دانشگاه و جامعه علمی کشور باز گردد .

قادر مرزی با اشاره به گزارش وزارت علوم در مورد بورسیه ها و اینکه این پرونده ها با «اغماض »رمورد بررسی قرار گرفته است ،خاطرنشان کرد: اگر وزارت علوم سختگیری به خرج می داد و به اصطلاح مته به خشخاش می گذاشت، ممکن بود آمار اعلام شده بیشتر از رقم فعلی باشد.

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ای کاش وزارت علوم این پرونده ها را بدون اغماض بررسی می کرد؛ چرا که این عبارت، باز هم جامعه دانشگاهی را در مظان اتهام قرار می دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |