پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 194970 10:29 1401/06/20
نامه به رئیس جمهور درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی

نامه به رئیس جمهور درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نامه به رئیس جمهور درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی

نامه به رئیس جمهور درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس، گفت: طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به هیئت رئیسه ارائه شده و در حال طی کردن مراحل قانونی طبق آیین‌نامه داخلی مجلس است و هنوز به کمسیون عمران به عنوان کمسیون تخصصی ارجاع نشده است.

وی افزود: به محض اینکه طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به کمسیون عمران ارجاع شود که احتمالا پس از سرکشی نماینگان به حوزه‌های انتخابیه باشد، در کمیسیون کار بر روی این طرح را آغاز خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بر اساس طرح مذکور این وزارتخانه به 2 وزارت راه و مسکن و شهرسازی تقسیم می‌شود، گفت: لازم است با توجه به مشکلات و معضلاتی که در حوزه مسکن داریم و همچنین اهمیت این حوزه به‌ عنوان یک صنعت پیشران، بخش مسکن و شهرسازی به‌ عنوان زیرمجموعه‌ای مهم از این وزارتخانه منفک شود تا بتوان به کمبود‌های این حوزه، رسیدگی ویژه کرد.

ایری بیان کرد: رئیس کمسیون عمران درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور نوشته که طبق گفت‌وگو‌ها و نامه نگاری‌های انجام شده می‌توان گفت که دولت نیز با تفکیک وزارت خانه راه و شهرسازی موافق است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در خصوص ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اینکه مسئله مسکن یکی از اولویت‌های اصلی کشور است و برای اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن، باید وزارتخانه مستقلی ایجاد تا وزیر با تمرکز بیشتری به این حوزه بپردازد.

به گزارش تسنیم، پیش از این محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، از تقدیم طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به هیئت رئیسه مجلس خبر داده بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |