پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 167674 19:39 1400/10/11
نائب رئیس اتاق اصناف ایران خبرداد:  قول مساعد وزیر جهاد کشاورزی به مشورت با اتحادیه ها صنفی

نائب رئیس اتاق اصناف ایران خبرداد: قول مساعد وزیر جهاد کشاورزی به مشورت با اتحادیه ها صنفی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نائب رئیس اتاق اصناف ایران خبرداد:  قول مساعد وزیر جهاد کشاورزی به مشورت با اتحادیه ها صنفی

نائب رئیس اتاق اصناف ایران خبرداد: قول مساعد وزیر جهاد کشاورزی به مشورت با اتحادیه ها صنفی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، مجتبی صفایی، نائب رئیس اتاق اصناف ایران که به تازگی به سمت مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی منصوب شده است، در این خصوص گفت: مطابق قانون انتزاع مدیریت، رصد و پایش محصولات کشاورزی از حلقه تامین تا توزیع نهایی به وزارت جهاد کشاورزی انتقال یافت و در همین راستا اتاق اصناف ایران در بخشنامه‌ای به اتاق های اصناف سراسر کشور ضرورت همکاری با دستگاه های استانی وزارت جهاد کشاورزی را ابلاغ کرد تا در گشت های مشترک مربوط به محصولات کشاورزی همکاری لازم را با بازرسان جهاد کشاورزی داشته باشند.

وی افزود: عمده محصولات عرضه شده در حوزه کالاهای اساسی در حوزه وزارت کشاورزی می گنجد، لذا با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر ایجاد کارگروهی که روزانه جلساتی را درباره مواد غذایی برگزار و در راستای امنیت غذایی کشور، تمهیدات لازم را بیاندیشد، وزیر جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقدام به تشکل قرارگاه امنیت غذایی کرد که خوشبختانه در همین مدت، مصوبات خوبی از این قرارگاه بیرون آمده است و بنده هم به عنوان نماینده اتاق اصناف ایران و مشاور وزیر جهاد کشاورزی در این قرارگاه حضور دارم.

صفایی تصریح کرد: خوشبختانه هفته گذشته توسط رئیس جمهور و ستاد تنظیم بازار کشور، ارز ۴۲۰۰ برای دی ماه به برخی از کالاها تخصیص داده شده است و از سوی دیگر کمبودی در نهاده های دامی نخواهیم داشت. لذا نگرانی در بحث تامین کالا نداریم و در حوزه نظارت نیز، آنچه شاهد هستیم اینکه، با همکاری اتاق های اصناف سراسر کشور با بسیج اصناف و جهاد کشاورزی و در راستای نظارت مردمی و تخصصی بر بازار، کمتر تخلفی صورت گرفته و این تخلفات محدود شده‌اند. البته گاها التهاباتی به تحریک افراد خاص در بازار ایجاد می شود که ستاد تنظیم بازار کشور راه حل هایی را برای مقابله با این افراد در نظر می گیرد.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در ماه های گذشته، بسیج و بازرسان اتاق اصناف همکاری خوبی داشتند که در جلسه مذکور، وزیر جهاد کشوری به کرّات از زحمات ایشان تقدیر و به این نکته اشاره کرد که وزارت جهاد کشاورزی تا به امروز به طور تخصصی در حوزه بازرسی اقدامی نداشته و با همکاری وزارت صمت و اتاق اصناف ایران توانسته بازار را کنترل کند. به عقیده وزیر جهاد کشاورزی، این مهم بدون همکاری اصناف محقق نمی‌شد و آرامش موجود به موجب اقدامات نهادهای ناظر از جمله بازرسان اصناف کشور است.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران و مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی در ادامه از تمامی بازرسان اصناف به موجب اقدامات موثری که داشته اند تقدیر کرد و گفت: انتظار داریم در ادامه این همکاری ها و به موجب نزدیک شدن به بازار پایان سال، بازرسان اصناف با تلاش بیشتری گشت‌های مشترک را با قوت و قدرت پیش ببرند تا شب عید آرام و بی حاشیه ای را در پیش داشته باشیم.

 مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی در خصوص این حکم مشاوره نیز تصریح کرد: اتاق اصناف ایران پیش از این نیز عضو قرارگاه امنیت غذایی بوده است و نقطه نظرات اتاق به قرارگاه اعلام می‌شود اما از آنجایی که وزیر جهاد کشاورزی به موجب مسئولیتی که برای تنظیم بازار به ویژه در توزیع کالاهای صنفی دارند، طبق تصمیم و دعوت ایشان، بنده هر کمکی که در توانم باشد را انجام خواهد داد. دولت ما برخواسته از رای ملت تشکیل شده و امید ملت به توانایی دولت در برداشته شدن تحریم ها و استفاده از همه ظرفیت های داخلی کشور است و به همین علت نیاز است تا بخش خصوصی به دولت کمک کند. ضمن این که وزیر جهاد کشاورزی نیز تصریح کرده اند که هیچ مصوبه ای را بدون مشورت تشکل ها و اتحادیه های مرتبط نداشته باشند. بدین ترتیب ما هم امیدواریم که نتیجه این اقدامات به زودی روشن شود و بازار به سمت آرامش بیشتری پیش رود.

صفایی گفت: با توجه به روحیاتی که وزیر محترم جهاد کشاورزی دارند و جلساتی که بعضا ساعات طولانی و به طور شبانه روزی برگزار می شود شاهد هستم که، تلاش وافری دارند. این تلاش موجب شده تا التهابات بازار کاهش یابد. به این ترتیب ایشان را فردی کاردان، توانمند، مقتدر در این حوزه می دانم و امیدواریم با همکاری وزارت صمت، این نیت مهم دولت که همان آرامش بازار و تامین کالا در جامعه است، محقق شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |