پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 115051 08:07 1399/07/20
موفقیت بانک مرکزی چین از عرضه یوان دیجیتالی

موفقیت بانک مرکزی چین از عرضه یوان دیجیتالی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
موفقیت بانک مرکزی چین از عرضه یوان دیجیتالی

موفقیت بانک مرکزی چین از عرضه یوان دیجیتالی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، بانک مرکزی چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات پایلوت آزمایشات فنی ارز دیجیتالی این کشور، حدود ۳.۱۳ میلیون تراکنش با استفاده از آن بین شهرهای مختلف این کشور نظیر شنژن و ژیون گان صورت گرفته است.

این برنامه های پایلوت پیشرفت مثبتی داشته اند و از اواخر ماه آگوست تاکنون حدود ۶۷۰۰ کاربر دولتی چینی از این ارز دیجیتالی برای انجام امور مربوط به تراکنش ها استفاده کرده اند. علاوه بر دو شهر فوق، شهرهای سو ژو و چنگدو نیز دیگر شهرهایی هستند که به شبکه یوان دیجیتالی متصل شده اند. حدود نیمی از یارانه حمل ونقل در شهر سو ژو با استفاده از این ارز دیجیتالی پرداخت می شود.

فان یی فی- قایم مقام رییس بانک مرکزی چین با بیان اینکه ارزش این تراکنش ها چیزی حدود ۱.۱ میلیارد یوان ( ۱۶۲ میلیون دلار) بوده است، افزود: تراکنش های آزمایشی تا برگزاری مسابقات المپیک زمستانی پکن در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت. به گفته یی فی، یوان دیجیتالی از نظر بانک مرکزی و دولت چین، یک زیرساخت مهم مالی برای سال های پیش رو خواهد بود.

یوان الکترونیکی با استفاده از روش های پرداخت مختلفی قابل استفاده خواهد بود که از جمله آن ها می توان به استفاده از بارکد، شناسایی چهره و حسگر انگشت نام برد. از زمان آغاز به کار آزمایشی این ارز تاکنون حدود ۱۱۳ هزار کیف پول الکترونیکی شخصی و ۸۸۰۰ کیف پول الکترونیکی شرکتی ایجاد شده است.

پیش از این در ماه می بانک مرکزی چین از رونمایی رسمی از این ارز تا المپیک زمستانی پکن خبر داده بود که قرار است نماینده چین در رقابت با ارزهای دیجیتالی غربی نظیر لیبرا و بیتکوین باشد. بانک های مرکزی چین و سوید تاکنون بیشترین پیشرفت توسعه ارز دیجیتالی را در بین بانک های مرکزی جهان داشته اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |