جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 146846 08:00 1400/04/12
موضوعی مهم‌تر از چینش کابینه اقتصادی

موضوعی مهم‌تر از چینش کابینه اقتصادی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
موضوعی مهم‌تر از چینش کابینه اقتصادی

موضوعی مهم‌تر از چینش کابینه اقتصادی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، پیمان مولوی درباره اینکه کابینه کارآمد دولت رئیسی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ گفت: ابتدا باید رویکرد اقتصادی دولت جدید مشخص شود سپس تیم اقتصادی متناسب با آن تعیین شود اما اکنون اقتصاد ایران بلاتکلیف است و معلوم نیست به سمت اقتصاد بازار یا اقتصاد دولتی و ... حرکت می‌کند یا خیر.

وی با بیان اینکه در طول سی سال ۱۳ کشور توانسته‌اند تا رشد اقتصادی بالای هشت درصد را تجربه کنند، افزود:اولین گام برای تداوم رشد اقتصادی بالای هشت درصد در کشور استفاده از پتانسیل اقتصاد  جهانی است که مسئولان باید اقتصاد کشور را در قالب اقتصاد جهانی تعریف کنند زیرا، رشد و اداره اقتصاد با تحریم امکان پذیر نیست.

در ادامه، این کارشناس اقتصادی با تاکید براینکه هیچ اقتصادی بدون مکانیسم بازار نمی‌تواند رشد اقتصادی را تجربه کند، بیان کرد: سومین عامل که در همه کشورها رشد اقتصادی مداوم را تضمین می‌کند، حاکمیت و دولت توسعه خواه است. بنابراین، تا زمانی که رویکرد اقتصادی کشور برای سال‌های پیش رو مشخص نشود، فرقی نمی‌کند چه کسی وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی شود.

مولوی ادامه داد: اقتصاد ایران ذینفعان زیادی دارد که با یکدیگر تضاد منافع دارند و این تضاد منافع چوب لای چرخ اقتصاد است زیرا، در دوران مختلف مشخص شده است که با آمدن هر دولت جدید، ذینفعان به دنبال نفع خود در بازارهای مختلف هستند.

وی در پایان سخنانش مطرح کرد که اقتصاد ایران معلوم نیست به کدام سمت می‌رود و هیچ چشم انداز روشنی از آینده آن وجود ندارد. در این بین، چینش تیم اقتصادی آینده حائز اهمیت است اما مهم‌تر از آن مشخص شدن رویکرد اقتصادی است، زیرا با گفتن شعار که چندین سال است مطرح می‌شود، رشد اقتصادی اتفاق نمی‌افتد. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |