سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 13674 14:15 1394/04/06
موج شایعات در فصل اجاره به قصد گرانی

موج شایعات در فصل اجاره به قصد گرانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
موج شایعات در فصل اجاره به قصد گرانی

موج شایعات در فصل اجاره به قصد گرانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نماینده کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران؛ افزایش بیش از ۲۰ درصدی اجاره بها در پایتخت را اغراق آمیز و در جهت منافع مالکان دانست و گفت: افرادی به دنبال این هستند که با ایجاد یک موج در فصل اجاره، اجاره ها را بالا برده و از این رهگذر بهره کافی را ببرند.

حسام عقبایی در گفت و گو با ایرنا، افزایش موردی اجاره بها را رد نکرد و افزود: نمی توان این جامعه آماری محدود را به سطح پایتخت بسط و کلیت دهیم.

این کارشناس بخش مسکن، رشد اجاره بها را حدود ۱۰ درصد ذکر و تصریح کرد: افرادی که رویکرد سرمایه گذاری در بخش اجاره بها و یا ملک های استجاری دارند، با راه انداختن این موج، درصدد بهره برداری هستند اما این درصدها واقع بینانه و فراگیر نیست و امکان پرداخت بیش از ۱۰ درصد نیز برای مستاجران وجود ندارد.

نماینده کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران، کاهش نرخ سود بانکی را در افزایش اجاره بهای امسال بی تاثیر دانست و افزود: احتمالا بررسی های میدانی صورت گرفته در سطح محدود بوده و نمی توان بررسی چند مورد را برای صدها هزار طیف آماری استخراج کرد.

وی با بیان آنکه بیش از ۱۰ سال است که تمایل مردم به دریافت اجاره بها بیشتر از پول پیش شده است، افزود: این خواست سلیقه ای ارتباطی به سود بانکی ندارد چرا که مالکانی که پول پیش می گیرند؛ بیشتر رویکرد سرمایه ای دارند و گاهی ملکی را خریداری کرده اند و کمبود سرمایه خود را با رهن تامین می کنند و یا قصد دارند درحوزه ای سرمایه گذاری کنند و به ناچار ملک خود را رهن می دهند.

عقبایی تاکید کرد: به ندرت پیش می آید که مالکی خانه ای را رهن داده و پولش را در بانک سرمایه گذاری و سود بانکی دریافت کند؛ چرا که این تصمیم گیری ها خیلی با بازار اجاره سازگار نیست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |