شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 139334 16:20 1400/02/06
موج جدید کرونا نفت را عقب راند

موج جدید کرونا نفت را عقب راند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
موج جدید کرونا نفت را عقب راند

موج جدید کرونا نفت را عقب راند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با کاهش 1.85درصدی ویک دلارو22سنت کاهش داشت و به قیمت64 دلارو89سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با کاهش1.50درصدي وبا 96سنت کاهش به 63 دلارو 6سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش27 صدم درصدی و16سنت افزایش به60دلارو47 سنت رسید.

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر افزایش آمار کرونا در هند و ژاپن که سومین و چهارمین واردکننده بزرگ نفت جهان هستند، اندکی کاهش یافت.

کاژوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت فوجیتومی اظهار کرد: این نگرانی که افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در بعضی از کشورها به خصوص در هند تقاضا را کاهش خواهد داد، در فضای بازار تاثیر گذاشته است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند از همه شهروندان کشورش خواست واکسینه شده و احتیاط کنند. وی روز یکشنبه گفت: طوفان ابتلا هند را تکان داده و این کشور رکورد جهانی ابتلا در یک روز را شکسته است.

در ژاپن که سه ماه دیگر زمان برگزاری بازیهای المپیک توکیو فرا می رسد، یک چهارم از جمعیت این کشور با وضعیت اضطراری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا روبرو هستند.

تحلیلگر شرکت فوجیتومی گفت: سرمایه گذاران از جمله سفته بازان پولهایشان را از بازارهای نفت به سمت بازارهای غله می برند زیرا نوسان در قیمتهای ذرت و سایر غلات بسیار بالاتر بوده است. بهای معاملات ذرت، گندم و سویای بازار شیکاگو به دلیل نگرانیها نسبت به آسیب دیدن محصول آمریکا از برودت هوا و انتظارات برای استفاده بیشتر از محصولات کشاورزی برای سوختهای زیستی، هفته گذشته به بالاترین رکورد چند ساله صعود کردند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و سایر منابع آگاه در اوپک پلاس هفته گذشته اظهار کردند دیدار فنی اوپک پلاس هفته جاری برگزار می شود و انتظار نمی رود تغییری در سیاست تولید صورت گیرد.

نشست کمیته فنی اوپک پلاس روز دوشنبه برگزار می شود و عوامل بنیادی بازار و پایبندی تولیدکنندگان به توافق محدودیت عرضه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این گروه اول آوریل با تصویب افزایش تدرجی تولید دو میلیون بشکه در روز نفت در فاصله ماه مه تا ژوییه بازار را غافلگیر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای انرژی آمریکایی شمار دکلهای حفاری نفت را هفته گذشته برای نخستین بار از مارس کاهش دادند. شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری با یک حلقه کاهش، به ۴۳۸ حلقه رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |