پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 13068 15:16 1394/03/10
موتور ایران ۱۴۰ را عوض می کنیم

موتور ایران ۱۴۰ را عوض می کنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
موتور ایران ۱۴۰ را عوض می کنیم

موتور ایران ۱۴۰ را عوض می کنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس پژوهشگاه هوافضا از طراحی هواپیمای پهن پیکر با انرژی خورشیدی به عنوان یکی از پروژه های مطالعاتی این پژوهشگاه خبر داد.

فتح الله امی در گفتگو با مهر در مورد برنامه های حمل و نقل هوایی پژوهشگاه هوافضا به تعویض موتور هواپیمای ۱۴۰و نیز استفاده از انرژی خورشیدی برای هواپیماهای پهن پیکر اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع طراحی هواپیمای با انرژی خورشیدی در دست مطالعه قرار دارد.

وی در مورد مشکلات موتور هواپیمای ایران ۱۴۰و برنامه های پژوهشگاه هوافضا در این باره گفت: انتقال تکنولوژی و طراحی هواپیمای ایران ۱۴۰با هزینه قابل توجهی همراه بوده و به همین دلیل عقلانیت حکم می ­کند هزینه مالی و نیروی انسانی این پروژه به لحاظ توقف پروازهای آن هدر نرود.

رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: براین اساس پیشنهاد شد مطالعات تعویض موتور هواپیمای ایران ۱۴۰که در ایران به لحاظ هوای گرم مشکل دارد، انجام شود.

امی با تاکید براینکه فاز مطالعاتی این پروژه توسط وی و تیم همکارانش در دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است، خاطرنشان کرد: نتایج این مطالعات به صنعت مربوطه تحویل شده است و امید می رود با اجرای این نتایج بر پروژه مدنظر، این هواپیمای ملی دوباره به پرواز درآید.

 
 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |