سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 170222 13:42 1400/11/03
موافقت مجلس با کلیات طرح حمایت از کارخانجات

موافقت مجلس با کلیات طرح حمایت از کارخانجات

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
موافقت مجلس با کلیات طرح حمایت از کارخانجات

موافقت مجلس با کلیات طرح حمایت از کارخانجات

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح دوفوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی کلیات آن را تصویب کردند.

در حالی که ساعتی قبل و بر اساس رای گیری و شمارش آرای ماخوذه اعلام شد مجلس با کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی مخالفت کرده است، با مشخص شدن ایراد از سیستم  رای گیری مشخص شد رای مجلس به این طرح موافق بوده است.

زمانی که کلیات به رای گذاشته شده بود، حاضرین  در جلسه علنی ۲۴۱ نفر بودند ولی محمد حسین فرهنگی، قاضی زاده هاشمی، نیک‌بین، علیزاده، رییسی و قادری ۶ نماینده ای بودند که اعلام کردند که دستگاه‌های رای‌گیری آنها مشکل دارد که سیستم انفورماتیک هم این موضوع را تایید کرد. بنابراین این ۶ نفر آرای موافق خود را به صورت کتبی اعلام کردند و بدین ترتیب تعداد آرای موافق با کلیات این طرح، به ۱۲۱ رای رسید که نتیجه آن تصویب کلیات طرح در صحن علنی است.

 دو فوریت طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی در جلسه هفتم دی ماه ۱۴۰۰به تصویب رسیده بود.

پیش از رای گیری حجت الاسلام «حسن نوروزی» در مخالفت با این طرح گفت: پیش از این کمیسیون حقوقی و قضایی در طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی به مدت ۴ ماه کار کرده بود ولی طرح کمیسیون صنایع و معادن به این نکته اشاره دارد که واحد تولیدی تعطیل نشود در حالی که اگر به قانون حمایت از واحدهای تولیدی که پیش از این تصویب شده، عمل می‌شد، چندین برابر ارزش افزوده ایجاد می‌کرد.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان افزود: طبق این طرح اگر کارخانه‌داری به کارخانه دیگری بدهکار باشد، باید آن کارخانه تعطیل شود یا خیر؟ اگر فردی مفسد اقتصادی باشد و به بهانه این که وی کار تولیدی انجام می‌دهد، نباید واحد تولیدی او تعطیل شود. اگر فردی با تقلب عنوان کرد که تولید کننده است مجازات وی به خاطره فسادی که انجام داده چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: در کمیسیون قضایی کار کارشناسی و درستی انجام شده بود ولی این طرح ابهام دارد و نباید با کلیات آن موافقت شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |