جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14053 13:34 1394/04/20
مواد غذایی درصدر جعل وتقلب

مواد غذایی درصدر جعل وتقلب

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مواد غذایی درصدر جعل وتقلب

مواد غذایی درصدر جعل وتقلب

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس پژوهشکده سازمان استاندارد عنوان کرد

گروه تولید

رئیس پژوهشکده سازمان استاندارد با بیان اینکه مردم نگرانی بابت کیفیت بنزین تولید داخل و وارداتی نداشته باشند، گفت: پژوهشگاه استاندارد آزمون‌های لازم را انجام و سازمان ملی استاندارد نتایج نهایی را اعلام خواهد کرد.

جهانبخش سنجابی شیرازی در نشستی خبری در خصوص نتایج اولیه ارزیابی کیفیت بنزین های داخلی و وارداتی که در سال گذشته به سازمان ملی استاندارد واگذار شده بود، اظهار داشت: برای آزمایش کیفیت بنزین و فرآورده سوختی و جلوگیری از بروز مسائل سیاسی مدلی پژوهشی تدوین شده که هیچ گونه ارتباط مستقیمی میان آزمونگر و نمونه بردار و تحلیلگر وجود نداشته باشد.

وی افزود:بر همین اساس پژوهشگاه استاندارد آزمون‌های لازم را انجام و سازمان ملی استاندارد نتایج نهایی را اعلام خواهد کرد.

رئیس پژوهشکده سازمان استاندارد در خصوص ارزیابی کیفیت روغن‌های وارداتی نیز گفت: هر محصولی که جزو 1250 ردیف تعرفه باشد، برای واردات آن نیاز به آزمون استاندارد اجباری وجود دارد و سازمان ملی استاندارد آزمایش‌های لازم را در این خصوص صورت خواهد داد.

وی تصریح کرد: انواع روغن و میزان اسیدهای چرب آنها نیز به برای حفط سلامتی مردم مورد آزمایش قرار می‌گیرند. البته وضعیت نگهداری روغن‌ها نیز مدنظر است ولی اگر روغنی از کانال غیر از گمرک و به صورت قاچاق اجازه ورود به کشور داشته باشد، ما ارزیابی درخصوص آن صورت نداده و در قبال آن، مسئولیتی هم نمی پذیریم.

در در ادامه بیشترین جعل و تقلب در علامت استاندارد را مرتبط با مواد غذایی دانست و گفت: تعداد جعل و تقلب در حوزه مواد غذایی و مصرفی مردم بیشتر از سایر کالاها است و در رتبه بعدی مواد سوختی و پتروشیمی قرار می گیرند.

سنجابی اضافه کرد: پژوهشکده استاندارد در چهار گروه مواد غذایی، محصولات پتروشیمی، برق، مکانیک و ساختمان و سایر حوزه ها مدیریت کیفیت و ارزیابی های لازم را انجام می دهد، ضمن اینکه این ارزیابی ها و انجام تحقیقات به منظور تدوین استانداردها، بالابردن کیفیت، محصولات داخلی، بهبود روش تولید کالا و ارتقای کارایی صنایع صورت می گیرد.

وی اظهارداشت: تا پایان سال گذشته 900 مورد تدوین استاندارد صورت گرفته و 35 آزمون و آزمایشگاه جدید راه اندازی شده که جدیدترین آن، آزمایشگاه نفت و فرآورده های نفتی است که تا پایان تیرماه بهره برداری از آن کامل می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |