جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 164603 11:55 1400/09/16
مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده خاک کشور

مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده خاک کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده خاک کشور

مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده خاک کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد،  جهانبخش میرزاوند، مدیرکل دفتر امور خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" با بیان اینکه امنیت غذایی بشر وابسته به خاک است، گفت: امنیت خاک هر کشوری زیرمجموعه امنیت ملی آن کشور است و باتوجه به آنکه جمعیت جهان رو به تزاید است تمام متخصصان خاک به این نتیجه رسیدند که باید به خاک بیشتر توجه شود به همین دلیل روز پنجم دسامبر مصادف با ۱۴ آذر هر سال به عنوان روز جهانی خاک نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه خاک دارای تنوع زیستی بسیار است، افزود: باتوجه به آنکه یک چهارم یعنی ۲۵ درصد تنوع زیستی کره زمین در خاک است ولی شناخت بشر از این تنوع زیستی فقط یک درصد است.

مدیرکل دفتر امور خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بهره‌برداری، جنس، عمق، شیب، شرایط تشکیل خاک در طول زمان، بافت و ساختمان خاک از جمله عواملی هستند که اگر به درستی شناخته شوند، می‌توانیم از خاک خدماتی را برای زندگی دریافت کنیم و این امانت‌ها به نسل‌های آینده منتقل شود.

میرزاوند تأکید کرد: همه خاک‌ها با توجه به کارکردش از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آلودگی، تغییرکاربری خاک‌ها به کاربری غیر از منابع طبیعی، جنگلی و کشاورزی، تخلیه قوه حاصلخیزی، فشردگی و شور شدن خاک از جمله عوامل تهدیدکننده خاک کشور است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |