جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 131948 18:29 1399/11/15
مهمترین پارامتر بازار سرمایه «بی اعتمادی» است

مهمترین پارامتر بازار سرمایه «بی اعتمادی» است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مهمترین پارامتر بازار سرمایه «بی اعتمادی» است

مهمترین پارامتر بازار سرمایه «بی اعتمادی» است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

در هفته جاری بازار سرمایه دو مسئله مهم را سپری کرد که بسیار دراین بازار تاثیرگذار است؛ اول صحبت های آقای همتی، رئیس کل بانک مرکزی نسبت به ریزش نرخ دلار تا کانال 20 هزار تومان و دوم رد شدن کلیات بودجه است. با توجه به اهمیت این دو موضوع با یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفتگو کرده ایم.

بهادر شمس، مدیر عامل شرکت کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان با اشاره به صحبت های آقای همتی که وعده نرخ دلار 20 هزار تومانی را داده بود، گفت: بنده هیچ اعتقادی به تحقق وعده های رئیس کل بانک مرکزی ندارم، زیرا تا کنون هیچ تحول جدی در حوزه سیاست خارجی و اجرایی شدن برجام روی نداده است و همچنان تحریم ها در حال افزایش است و منابع ارزی به کشور منتقل نمی شود.

شمس گفت: در این روزها شاهد هستیم که قیمت گوشت قرمز و همچنین گوشت مرغ در حال افزایش است که دلیل این موضوع عدم واردات جو به کشور است که موجب شده است قیمت جو به شدت افزایش یابد و به تبع آن قیمت گوشت نیز جهش یافته است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این موضوع نشان می دهد که کشور ما به منابع ارزی بسیاری نیازمند است که بخش عمده آن به دلیل تحریم های اقتصادی سرکوب شده است، بنابراین کاهش نرخ ارز احتمالا دستوری است و این کاهش موقتی خواهد بود.

شمس با اشاره به رد شدن کلیات بودجه در مجلس شورای اسلامی و تاثیر آن بر بازارسرمایه گفت: در خرداد ماه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری داریم و دولت آینده نباید میراث دار مشکلات فعلی کشور باشد، این مسئله به نوعی خود را در متن بودجه نشان می داد.

مدیر عامل شرکت کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان بیان داشت: دولت فعلی علاقه مند بود که افزایش تامین نرخ دلار کالای اساسی محقق کند و هزینه آن را به دولت بعدی منتقل کند، اما مجلس هوشیارانه جلوی این مسئله را گرفت.

این تحلیل گر بازارسرمایه در پایان گفت: درحال حاضر مهمترین پارامتر بازارسرمایه «بی اعتمادی» سهام داران است که از مردادماه شروع شده وهمچنان ادامه دارد، همچنین مسئولان صحبت های متناقضی را مطرح می کنند و یا مسئولان سیاستهایی را دنبال می کنند که این سیاست ها سرکوب کننده بازار سرمایه است؛ جنجال قیمت گذاری فولاد یکی از این نمونه ها است. این جنجال ها موجب شده است تا اهالی بازار سرمایه نسبت به آینده بورس مردد شوند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |