پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 143584 20:59 1400/03/11
مهر تأیید ITU بر «مشهد هوشمند»؛مشهد، نخستین شهر هوشمند کشور در تراز جهانی شد

مهر تأیید ITU بر «مشهد هوشمند»؛مشهد، نخستین شهر هوشمند کشور در تراز جهانی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مهر تأیید ITU بر «مشهد هوشمند»؛مشهد، نخستین شهر هوشمند کشور در تراز جهانی شد

مهر تأیید ITU بر «مشهد هوشمند»؛مشهد، نخستین شهر هوشمند کشور در تراز جهانی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از تأیید «مشهد هوشمند» به عنوان نخستین شهر کشور، توسط اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) به عنوان یکی از معتبرترین مراجع در زمینه ارزیابی شهرهای هوشمند جهان خبر داد.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر افزود: با حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری، پس از طی فرایندی مستمر در دو سال اخیر مراحل جمع‌آوری داده‌ها، مستندسازی و اعتبارسنجی دستاوردهای مشهد در حوزه هوشمندسازی انجام شد و در نهایت مورد تأیید اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) قرار گرفت. این فرایند در قالب پروژه «ارزیابی شاخص‌های شهر هوشمند پایدار جهان» صورت گرفت که تا کنون حدود 100 شهر در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داده است.

وی با تأکید بر اهمیت بین‌المللی کسب این جایگاه گفت: مشهد پس از شهرهای پیشرویی همچون دبی، سومین شهر خاورمیانه است که در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرد و بر اساس برآوردهای انجام شده، امتیاز آن در حوزه‌هایی همچون ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) و زیرساخت‌ها در سطح بالایی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد تصریح کرد: مشهد با شرکت در پروژه ارزیابی شاخص‌های شهرهای هوشمند پایدار بر اساس پلتفرم جهانی U4SSC ITU که با همکاری پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفت، ضمن ارتباط مستمر با اتحادیه بین‌المللی ارتباطات، گزارشی از بررسی تمام شاخص‌های شهر هوشمند را بر اساس اقدامات انجام‌شده و وضعیت موجود دریافت کرد که نقاط قوت و ضعف ما را در مسیر هوشمندسازی نمایان می‌کند.

رجائیان با اشاره به کسب این دستاورد به عنوان یکی از نتایج مثبت ارتباطات بین‌المللی و حضور در مجامع جهانی طی سال‌های اخیر افزود: کسب جایزه جهانی wego در بخش شهرهای هوشمند پایدار، برگزاری دوره آموزشی درITU academy ، شرکت در کنفرانس بین‌المللی Spotlight 2030 و نیز حضور موثر در هشتمین دوره رویداد بین‌المللی WSIS2020 از جمله دستاوردهای بین‌المللی سازمان فاوا شهرداری مشهد در عرصه شهرهای هوشمند جهان بوده که در ارتقای وجهه بین‌المللی و توفیق بیشتر در این زمینه مؤثر بوده است.

 وی همچنین از دریافت تحلیل‌های جامع دیگری از سوی ITU در این حوزه طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت:‌ گزارش نهایی (factsheet) و صدور و ارائه گواهینامه در این خصوص، بر اساس زمانبندی اعلام‌شده توسط اتحادیه بین‌المللی ارتباطات، در اواسط تابستان سال جاری انجام خواهد شد که به عنوان تحلیلی از وضعیت موجود، می‌تواند در برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار و متوازن شهر به کار آید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |