پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 134627 14:16 1399/12/05
منطقه آزاد انزلی مزیتی مضاعف بر مزایای موجود بندر انزلی،استان گیلان در عرصه ملی و بین المللی است

منطقه آزاد انزلی مزیتی مضاعف بر مزایای موجود بندر انزلی،استان گیلان در عرصه ملی و بین المللی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
منطقه آزاد انزلی مزیتی مضاعف بر مزایای موجود بندر انزلی،استان گیلان در عرصه ملی و بین المللی است

منطقه آزاد انزلی مزیتی مضاعف بر مزایای موجود بندر انزلی،استان گیلان در عرصه ملی و بین المللی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به نقل از روزنامه جهان اقتصاد ، سرپرست سازمان با رییس و اعضای شورای شهر بندر انزلی دیدار و در خصوص راهکارهای هم افزایی بیشتر در حوزه های کاری مشترک شهرستان و منطقه آزاد انزلی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مهندس سید مهدی نقوی،در این دیدار منطقه آزاد انزلی را مزیتی مضاعف بر مزایای موجود بندر انزلی،استان گیلان در عرصه ملی و بین المللی عنوان کرد و با بیان اینکه با توسعه تعاملات فی مابین شهرستانی و استانی می توانیم از این پتانسیل و امتیاز بزرگ به نفع توسعه شهرستان،استان و ایران اسلامی استفاده نمود،اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان کانون جذب سرمایه گذار در زمینه های مختلف،آمادگی خود را برای تشکیل کارگروه مشترک سرمایه گذاری جهت رفع نیاز شهرستان بندر انزلی اعلام می کند و براین باوریم که در حوزه گردشگری دریا محور،می توان الگویی از همکاری را میان اسکله مارینا منطقه و بندر انزلی به اجرا درآورد تا شاهد ظرفیت ها و فرصت های جدید فعالیت در زمینه های مختلف صنعت گردشگری در آن شهرستان فرآهم گردد.

وی توسعه همکاری بین شهر بندرانزلی و منطقه آزاد انزلی را ضروری قلمداد کرد و افزود: مهمترین کارکرد تشکیل کارگروه مشترک، بررسی و شناساسی مشکلات و ظرفیت های طرفین جهت رفع آنها می باشد و سازمان منطقه آزاد انزلی در چارچوب قانون، برای هر گونه همکاری در سطح شهرستانی و استانی آمادگی کامل دارد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به نگاه حمایتی سازمان متبوع خود به تیم ریشه دار ملوان بندر انزلی که از سالهای گذشته تداوم داشته، تأکید کرد: همواره حامی تیم ملوان بوده و بر اساس مجوز اخذ شده همه ساله به عنوان اسپانسر حمایت خود را تداوم می دهیم و ان شاء الله تا پیش از نوروز بخش دیگری از تعهدات اسپاسنری این فصل پرداخت می شود.

وی افزایش پهنه های صنعتی منطقه آزاد انزلی را که یکی از آنها الحاق شهرک صنعتی خمیران است، به عنوان راهبرد سازمان متبوع خود به منظور ارتقای توان تولیدی،صادراتی و اشتغالزایی بیان کرد و افزود: در پیگیری های به عمل آمده با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال رایزی به منظور افزایش محدوده می باشیم و این نکته مهم که اسم و برند منطقه که همان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی است، لایتغر و ماندگار است.

در ادامه این نشست هم اندیشی، بهمن زنجانخواه رییس شورای شهر بندر انزلی با تأکید بر وجود ظرفیت های منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی، اظهار امیدواری کرد که مجموعه مدیریت استان در یک نگاه وحدت آفرین نسبت به توانایی های موجود در منطقه آزاد انزلی نگاه بازتری داشته و نگاه های قطبی،حزبی و منطقه ای را به نگاه های کلان کشوری معطوف کنیم.

شعبان جعفری دیگرعضو شورا شهر بندرانزلی نیز منطقه آزاد انزلی را توانمندی بسیار خوب کشور،استان و شهرستان ارزیابی کرد و گفت: این موضوع باور بنده،اعضای شورای شهر و مردم بندر انزلی است که متأسفانه به دلیل کمبود تعاملات دو جانبه،  تاکنون این ظرفیت ها برای مردم انزلی چندان ملموس نبوده و به طور کامل و هم افزل از فرصت های مشترک انزلی و منطقه آزاد استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: خواستار افزایش همکاری های سازمان منطقه آزاد انزلی در سطح شهرستان و پروژه های سرمایه گذاری با تکیه بر ظرفیت ها و مزیت های قانونی این منطقه می باشیم.

هادی حیدری عضو شورای شهر بندر انزلی در این نشست با بیان اینکه از مجموعه های بزرگ اقتصادی چون منطقه آزاد انزلی انتظار کارهای بزرگ در عرصه ملی و بین المللی می رود، اشاره ای به ظرفیت ها و سابقه بندر انزلی به عنوان یکی از شهرهای بندری کشور از گذشته دور مرکز تولید اشتغال و ثروت بوده، اضافه کرد: امیدواریم در بستر افزایش همکاری ها و مراودات زمینه گسترش فرصت های اشتغال برای مردم شهرستان با محوریت گردشگری فرآهم شود، فرصتی که از طریق همکاری در جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف صنعت گردشگری قابل تحقق است.

در ادامه این نشست معاونین و مدیران سازمان نیز نقطه نظرات خود را به منظور افزایش همکاری ها و تعاملات بین منطقه آزاد انزلی و شهر بندر انزلی ارائه دادند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |