پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 165929 12:04 1400/09/27
منتظر خبرهای خوب در خصوص  پرتاب ماهواره باشید

منتظر خبرهای خوب در خصوص پرتاب ماهواره باشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
منتظر خبرهای خوب در خصوص  پرتاب ماهواره باشید

منتظر خبرهای خوب در خصوص پرتاب ماهواره باشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، عیسی زارع‌پور درباره اینکه ایرنا تصمیمی برای پرتاب ماهواره دارد یا نه، اظهار داشت: جوانان ما در این سال‌ها تلاش خوبی برای ساخت و پرتاب ماهواره انجام داده‌اند که ما همین مساله را به فال نیک خواهیم گرفت.

وی افزود: اولین ماهواره‌ای که ما به فضای پرتاب کردیم ماهواره‌ «امید»  که باعث غرور ملی و امید زیادی شد اما متاسفانه در ۸ سال گذشته توجه ویژه‌ای به صنعت ماهواره نشد.

وی تصریح کرد: برخی انتقاد کردند که اگر در حوزه فضایی اقداماتی نشده پس اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده چه بوده است؟ در گذشته تا ۳۰۰ میلیون دلار نیز در این زمینه سرمایه گذاری داشتیم اما در این سال‌ها سرمایه‌گذاری به یک دهم رسیده است.

زارع‌پور تاکید کرد: البته تاکید می‌کنم که در چند سال گذشته جوانان متخصص بودند که مجاهدانه کار کردند و چراغ صنعت فضایی کشور را روشن گذاشتند اما کشور ما باید به یکی از ۶ کشوری تبدیل شود که امکان پرتاپ ماهواره به لایه «ژئو» را دارند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اکنون ۱۰ کشور می‌توانند ماهواره را با پرتابگر خود به فضا پرتاب کند که جمهوری اسلامی ایران نیز این توان را در لایه لئو دارد و برنامه این است که پس از تثبیت در این لایه به لایه‌ ژئو دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: پس از ۱۱ سال، جلسه شورای عالی فضایی را تشکیل دادیم که این نشان می دهد دولت به صورت جدی قصد دارد به عرصه توجه کند. قصد داریم یک برنامه ۱۰ ساله برای توسعه صنعت فضایی در کشور به تصویب برسانیم.

زارع‌پور خاطرنشان ساخت: برای توسعه این صنعت تمام ظرفیت‌ها پای کار آمده‌اند و پرتاب ماهواره، تازه شروع این نقشه راه است. صنعت فضایی روی زمین، خاک بازی است و تا زمانی که ماهواره پرتاب نشود نمی‌توان از پیشرفت صحبت کرد.

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم تصریح کرد: همانطور که تاکید کردم، بودجه صنعت فضایی، بودجه بسیار کمی است و حالا پس از گذشت سال‌ها پنج برابر شده است. البته این پنج برابر شدن، عددی نیست که ما بتوانیم حوزه فضایی را به ریل شتابان برگردانیم اما جهت گیری دولت این است که در این زمینه پیشرفت کنیم.

وی افزود: اکنون ماهواره‌های متعددی در صف پرتاب هستند. ما درنظر داریم توسعه کاربردهای فضایی در زندگی مردم را دنبال کنیم تا تولید و ساخت ماهواره نیز بتواند در کنار سایر صنایع کشور، ایفای نقش کند.

وزیر ارتباطات امروز در اولین نشست خبری خود که در وزارت ارتباطات برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |