جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3434 14:06 1393/04/24
منتجب‌نيا: يک تار موي کروبي در خيلي از مدعيان انقلاب نيست

منتجب‌نيا: يک تار موي کروبي در خيلي از مدعيان انقلاب نيست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
منتجب‌نيا: يک تار موي کروبي در خيلي از مدعيان انقلاب نيست

منتجب‌نيا: يک تار موي کروبي در خيلي از مدعيان انقلاب نيست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملي با بيان اينکه "آقاي کروبي پيغام داده‌اند که حزب فعاليتش را شروع کند و تاکيد کرده‌اند اعتماد ملي در شوراي هماهنگي احزاب اصلاح‌طلب نماينده داشته باشد"، گفت: جلسات متعددي برگزار شده و در حال فعال کردن شاخه‌ها و استان‌ها هستيم. جلسات شوراي مرکزي حزب تشکيل مي‌شود و در حال بررسي چگونگي فعاليت‌هاي آتي هستيم.
به گزارش  ايسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمين رسول منتجب‌نيا در ديدار با اعضاي شوراي مرکزي شاخه‌ جوانان و دانشجويان حزب اعتمادملي، اظهار کرد: به گفته خانم کروبي، حاج‌آقا تاکيداتي داشتند از جمله اينکه حزب، همه نيروها را جذب کند و تا جاي ممکن، کسي حذف نشود. نيروهاي باسابقه رنجيده نشوند تا نارضايتي ايجاد نشود. اگر بنا بر تغيير کسي بود، با نظر جمع باشد و چتر حزب روي همه نيروها قرار بگيرد.
وي با اشاره به عزم حزب اعتماد ملي براي فعال‌تر شدن بصورت گام به گام، تاکيد کرد: آرام آرام پيش مي‌رويم. فعلا از صفر شروع کرده‌ايم، اما حزب داراي موقعيت اجتماعي خوبي است که مي‌تواند فعال باشد. بسياري از افراد در گروه‌هاي مختلف آمادگي دارند که با ما فعاليت کنند.
قائم مقام حزب اعتماد ملي تصريح کرد: در رابطه با فعاليت حزب دو مسأله وجود دارد؛ اول اينکه وقتي يک حزب تأسيس يا فعال مي‌شود، درست است که يک ساختار تشکيلاتي مثل همه احزاب دارد، اما هرکدام از احزاب يک هويت منحصر به فرد دارند. يک وجه امتياز از ساير احزاب و تشکل‌ها در آنها وجود دارد.
منتجب‌نيا ادامه داد: وقتي حزب اعتماد ملي را تشکيل داديم، در جلسات هيأت مؤسس گفتم ما بايد اول هويتمان را مشخص کنيم. وجه تمايز ما با احزاب ديگر چيست؟ چرا به تشکيلات ديگري نرفتيم؟ به قول دکتر شريعتي ماهيت ما همان چيستي ماست.
وي با بيان اينکه "حزب اعتماد ملي داراي يک هويت منحصر به خود است و چارچوب‌هايي دارد که ممکن است برخي از احزاب نداشته باشند"، تصريح کرد: دبيرکل حزب اعتماد ملي شخصيتي است که در ديانت، تقوا و اعتقادش به تفکر امام و انقلابي بودن و خدمت به مردم کم‌نظير است. حزب اعتماد ملي هم درون نظام و انقلاب بوده و هست و مصالح نظام را ناديده نگرفته و نمي‌گيرد؛ کاري به اتهاماتي که مي‌زنند نداريم.
منتجب‌نيا در ادامه تاکيد کرد: يک تار موي کروبي در خيلي از مدعيان انقلاب و انقلابي‌گري وجود ندارد. ايشان تمام وجودش در انقلاب و نظام و مردم خلاصه مي‌شود. اين‌طور نيست که بگويد به من ظلم کردند پس من ساختار را بشکنم؛ خير. مي‌گويد اينجا خانه خودم است. آنها ظلم کردند، غصب کردند، اما اين دليل نمي‌شود که از دايره انقلاب خارج شويم. ما پيشتاز انقلاب و نظام بوديم. آن زمان که ما براي انقلاب بحث و تلاش مي‌کرديم، خيلي از اين‌ها سر از تخم درنياورده بودند.
قائم‌مقام حزب اعتماد ملي افزود: اين تشکيلات وقتي محورش چنين افرادي هستند، با ديدگاه‌هايي که سران آن دارند، تصميم داشته و دارد که حزبي فراگير باشد. اعتماد ملي از ابتدا خواست که کادرسازي کند، آموزش دهد و گسترده باشد. البته هويت و مباني خودش را دارد و ما بايد مباني حزب را در نظر داشته باشيم و کساني که مي‌خواهند وارد شوند، بايد به اين مباني معتقد باشند. گاهي کيفيت، بر کميت تقدم دارد.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب همچنين با بيان اينکه "حزب اعتماد ملي قبل از پيش آمدن شعار اعتدال، در مرامنامه و در عمل گفته بود که حرکات بايد معتدل باشد"، گفت: تاکيد ما اين بود که افراط و تفريط نباشد و معتقديم که حرکات ريشه‌دار و چارچوب‌دار بهتر از حرکات شتابزده‌اي است که آخرش ناپيداست.
منتجب‌نيا در پايان گفت: مسأله‌اي که آقاي کروبي در پيغامشان تاکيد کرده‌اند اين بود که افراد در کنار هم کار کنند و بويژه کساني که ضربه ديده‌اند، حذف نشوند. هنر اين است که همه با هم کار کنيم. انرژي‌ها در حزب بايد در چارچوب تشکيلات باشد و بايد قواعد حزب‌گرايي را شناخت و خود را با قواعد وفق داد. در اين چارچوب، درهاي حزب به روي مشتاقان گشوده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |