پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 124113 10:50 1399/09/22
منابع نفتی جدید در سورینام کشف شد

منابع نفتی جدید در سورینام کشف شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
منابع نفتی جدید در سورینام کشف شد

منابع نفتی جدید در سورینام کشف شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، شرکت نفت اکسون موبیل و شریک آن پتروناس یک اکتشاف نفت و گاز در آب‌های سورینام داشته‌اند که بر تعداد اکتشاف‌های متعدد این شرکت در حوزه گویان-سورینام اضافه می‌کند.

این منابع هیدروکربن در چاه اکتشافی اسلونی-1 در بلوک 52 کشف شده‌اند که تحت مدیریت شرکت پتروناس مالزی با 50 درصد سهم قرار دارد. 50 درصد باقی در اختیار شرکت اکسون موبیل آمریکاست. اکسون و پتروناس اعلام کردند در حال ارزشگذاری این اکتشاف هستند تا میزان منابع نفت و گاز آن را تخمین بزنند.

مایک کازینز، نایب رئیس بخش اکتشاف و قراردادهای جدید اکسون موبیل طی بیانیه‌ای گفت:«اولین اکتشاف ما در سورینام موقعیت برتر اکسون در آمریکای جنوبی را گسترش می‌دهد و بر سرمایه‌گذاری‌های موفق ما در گویان می‌افزاید». این شرکت بزرگ نفت در ماه نوامبر در زمان اعلام بودجه خود برای 5 سال آینده تاکید کرد حوزه نفتی گویان یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت اکسون است.

اکسون در ماه سپتامبر هجدهمین اکتشاف نفتی خود در آب‌های گویان را اعلام کرد. به این ترتیب بر پیش‌بینی 8 میلیون بشکه‌ای منابع نفتی این منطقه اضافه می‌شود.

اکسون در پایان سپتامبر اعلام کرد تصمیم‌گیری نهایی در مورد سرمایه‌گذاری در میدان پایارا در گویان را گرفته و انتظار دارد تولید از این میدان نفتی در 2024 به 220 هزار بشکه در روز برسد.

پایارا سومین پروژه توسعه دریایی اکسون در گویان است. اکسون و شرکایش در کمتر از 5 سال اکتشاف‌های زیادی در بلوک استابروک داشته‌اند و گویان را در سال گذشته میلادی تبدیل به جدیدترین منطقه تولید نفت کردند. گویان رسماً در پایان دسامبر 2019 پس از آغاز تولید نفت اکسون و شرکایش در آب‌های این کشور، به رده تولیدکنندگان نفت پیوست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |