پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 8657 15:23 1393/10/16
معماری راه در دستور کار

معماری راه در دستور کار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معماری راه در دستور کار

معماری راه در دستور کار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ورود وزارت راه و شهرسازی به حوزه مسئولیتهای اجتماعی

گروه امورزیربنایی: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: علاوه بر ویژگی های فنی، جاذبه های معماری مسیر یا همان منظر راه نیز باید در ساخت انواع راه ها مورد توجه قرار گیرد که این مساله در ساخت آزادراه حرم تا حرم و حتی پس از افتتاح این مسیر نیز در این مسیر لحاظ خواهد شد.

علی نورزاد در بازید از آزاد راه حرم تا حرم، افزود: رویکرد وزارت راه و شهرسازی بر مدار مسئولیت اجتماعی در توسعه زیرساخت ها متمرکز است و در همین راستا درنظر گرفتن موضوعات فرهنگی و اجتماعی اعم از محلی و ملی در ساخت راه ها در دستور کار قرار دارد.

وی بحث منظر یا معماری راه را در همین راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: توجه به منظر راه به معنای رعایت ویژگی های خاص معماری، فرهنگی و زیست محیطی هر منطقه در ساخت انواع راه ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از این پس در آزادراه حرم تا حرم منظر راه در ساخت تونل ها، پل ها، پمپ بنزین ها، مجتمع های گردشگری، گاردریل ها، تقاطع ها، خط کشی ها و روشنایی ها مدنظر قرار گیرند.

وی ادامه داد: توجه به معماری ایرانی و اسلامی با درنظر گرفتن ویژگی های محیطی و جغرافیایی و فرهنگی هر منطقه علاوه بر افزودن بر جاذبه های راه، سبب تطابق راه های هر منطقه با شرایط آن و شناسنامه دار شدن راه ها به لحاظ معماری و تمایز آنها از یکدیگر می شود.

نورزاد یادآور شد: در پروژه حرم تا حرم بافت کویری و وجود کاروانسراها و بکارگیری شاخص های آن می تواند در مجتمع های خدماتی و رفاهی ملاک عمل قرار گیرد.

نورزاد توجه به معماری راه را در ایران دارای قدمت دیرینه عنوان و اضافه کرد: می توان با تکیه بر تجربه دیرینه در معماری و هنرمندی ایرانیان در معماری راه که سبب به یادگار ماندن بناهای برجسته ای در مسیرهای مواصلاتی بالاخص در احداث پل های قدیم شده است، تمایز و برجستگی را به راه های کشور به لحاظ معماری وارد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |