پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 10032 15:24 1393/11/17
معضلات زیست محیطی کشور از مرز بحران گذشته است

معضلات زیست محیطی کشور از مرز بحران گذشته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معضلات زیست محیطی کشور از مرز بحران گذشته است

معضلات زیست محیطی کشور از مرز بحران گذشته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با سفر هیات دولت به استان اصفهان، به عنوان نماینده کاروان تدبیر و امید به شهرستان‌های شهرضا و دهاقان سفر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور، در این سفر ضمن دیدار و گفت‌وگو با مسئولان و مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان، پروژه گازرسانی به گلخانه‌های شهرستان دهاقان را افتتاح و از گلخانه نمونه امین این شهرستان نیز بازدید به عمل آورد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و هیأت همراه وی در شهرستان شهرضا که در 80 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد، با حضور در گلزار شهدای شهرستان شهرضا، به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرده و به زیارت امامزاده شاه رضا نیز رفتند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار مسئولین و مردم شهرستان شهرضا با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: یادآوری انقلاب به ما قوت قلب می‌دهد که به دور از شعار در استمرار مسیر انقلاب گام برداریم.
وی گفت: همان طور که امام راحل (ره) فرمودند استحکام جمهوری اسلامی با نام مقدس دین است و بقای آن با استمرار ارزش‌های تک تک ما سرچشمه می‌گیرد.
معاون رئیس جمهور گفت: اتکال به خداوند و وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب است و امام خمینی (ره) نیز بر آن تاکید داشتند.
ابتکار با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برخاسته از مطالبات مردم است، اظهار کرد: مردم در انتخابات سال گذشته پیام‌های آشکاری را برای بهبود شرایط کشور خواستار شدند.
وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید، گفت: دولت تدبیر و امید رویکرد مشارکت جمعی را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.
ابتکار ادامه داد: بدون وجود زیرساخت‌ها و مشارکت جدی اقشار مختلف، رسیدن به تعالی و پیشرفت امکان پذیر نیست.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید را مهار تورم و طرح سلامت عنوان کرد و گفت: دولت امیدوار است با همکاری مردم، مجلس و حمایت رهبری، گام‌های موثری را برای رفع مشکلات، موانع و تولید اشتغال بردارد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدام‌های مثبت دولت در عرصه بین المللی نیز گفت: دولت در بهبود روابط با همسایگان، حقوق هسته‌ای و مناسبات بین المللی گام‌های خوبی برداشته است.
ابتکار با بیان اینکه دولت یازدهم برنامه‌های متعددی برای حل مشکلات زیست محیطی کشور دارد، تصریح کرد: متاسفانه در گذشته اتخاذ رویه‌های غلط و سوء مدیریت در بسیاری از زمینه‌ها سبب شده تا هزینه‌های برگشت ناپذیری به عرصه محیط زیست کشور وارد شود.
برای برون رفت از بحران باید سیاستهای سخت گیرانه زیست محیطی اعمال شود
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم‌چنین در فرمانداری شهرضا گفت: برای برون رفت از بحران‌های محیط زیست کشور باید سیاست های سخت‌گیرانه زیست محیطی اعمال کنیم.
ابتکار اظهار کرد: استان اصفهان با دو بحران کم آبی و آلودگی هوا مواجه است. دو موضوع یاد شده، شرایطی را برای اصفهان ایجاد کرده است که براحتی نمی‌توانیم از آن چشم پوشی کنیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاهش بارندگی در امسال، افزود: با این وضع چشم انداز روشنی وجود ندارد و باید با اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه محیط زیستی از منابع موجود آب حفاظت و آلودگی هوا را کاهش دهیم.
نماینده مردم شهرضا، دهاقان و منظریه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه هدفمندکردن یارانه‌ها و وضعیت اقتصادی کشور شرایط سختی را برای کارخانه‌ها و مراکز تولیدی بوجود آورده است، گفت: برای جلوگیری از تعطیلی این کارخانه‌ها و افزایش بیکاری در کشور نیاز است تا دولت تدابیر لازم را اتخاذ کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در دیدار مسئولان و مردم شهرستان دهاقان، واقع در جنوب اصفهان، با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: دولت تدبیر و امید با رای عمومی مردم برخاسته از خواسته تغییر شرایط گذشته، مصمم است با برنامه‌ریزی جامع مسائل و معضلات کشور را برطرف کند.
وی تصریح کرد: دولت با ایجاد فضای سیاسی مطلوب و آزادی‌های اجتماعی با محوریت قانون در راستای خدمت بیشتر گام برمی‌دارد.
ابتکار ضمن تاکید بر لزوم مشارکت تمام بخش‌های دولتی و خصوصی در اداره کشور گفت: صرف تصدی دولت در اداره امور و قائل شدن به تفکر دولت محوری سبب شکست در امور اجرایی می‌شود.
وی مهار تورم، بهبود وضعیت اشتغال و کسب و کار و خروج از وضعیت رکود را از جمله دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید برای حل این مشکل برنامه‌های متعدد دارد و موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.
معاون رئیس جمهور در خصوص احیای رودخانه‌های خشک شده، گفت: احیای رودخانه‌ها و تالاب‌های خشک شده در راس برنامه‌های اجرایی دولت یازدهم قرار دارد.
ابتکار افزود: معضلات زیست محیطی کشور از مرز بحران گذشته و به یک چالش ملی تبدیل شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بحران آب را یک معضل ملی خواند و گفت: لازم است با رویکرد ملی در حوزه استفاده و تخصیص منابع آب براساس شیوه‌های علمی از هدر رفت بیشتر آب جلوگیری کنیم.
وی خواستار تغییر الگوی کشت و آبیاری برای حل معضل آب در کشور شد و افزود: باید تلاش کرد تا بدون ضربه به بخش کشاورزی و تولید محصولات زراعی، بتوان الگوهای صحیح مصرف آب را در این بخش اجرا کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |