پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 131937 18:25 1399/11/15
معاون کسب ‌و کار اتاق بازرگانی ایران: استفاده از ظرفیت نمایشگاه مجازی در پساکرونا نیز ضروری است

معاون کسب ‌و کار اتاق بازرگانی ایران: استفاده از ظرفیت نمایشگاه مجازی در پساکرونا نیز ضروری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون کسب ‌و کار اتاق بازرگانی ایران: استفاده از ظرفیت نمایشگاه مجازی در پساکرونا نیز ضروری است

معاون کسب ‌و کار اتاق بازرگانی ایران: استفاده از ظرفیت نمایشگاه مجازی در پساکرونا نیز ضروری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون کسب‌وکار اتاق ایران بهره‌گیری از فضای مجازی را در برگزاری نمایشگاه‌ها، اقدامی مؤثر و ضروری توصیف کرد و گفت: تحولات دیجیتالی می‌توانند راهکارهای اصلی حفظ و توسعه کسب‌وکارها در دنیای امروز باشند؛ به این معنا که استفاده از ظرفیت نمایشگاه مجازی باید در دوران پساکرونا نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، معاون کسب‌وکار اتاق ایران با اشاره به ظرفیت‌های نهفته در نخستین نمایشگاه مجازی ایران که قرار است 5 تا 20 اسفند برگزار شود، یادآور شد: فضای مجازی این امکان را فراهم کرده تا یک نمایشگاه به وسعت و گستره ایران در تمام رشته‌ها برگزار شود. این فرصت برای انواع کسب‌وکارها که به دلیل شیوع کرونا در بازار خود دچار مشکل شدند، راهگشاست.

علی ملایی، معاون کسب‌وکار اتاق ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری گفت: یکی از وظایف اتاق‌ها در سراسر دنیا، تسهیل محیط کسب‌وکار اعضای خود بوده و این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در دنیا، منجر به بروز مشکلات اقتصادی برای شرکت‌ها شد و ازاین‌رو، بسیاری از شرکت‌ها برای بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات خود، دچار مشکل شدند.

وی با تأکید با اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی با هماهنگی کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران برنامه‌ریزی شده است، افزود: با مطالعه روی آمارهای اقتصادی در کشورهای مختلف، متوجه شدیم آن دسته از کشورهایی که از فناوری اطلاعات استفاده کرده و زیرساخت‌های فناورانه خود را طی دهه‌های گذشته تقویت کرده‌اند، توانستند علاوه بر اینکه رشد اقتصادی مناسب‌تری داشته باشند؛ تاب آوری بالاتری در برابر کرونا نیز از خود نشان دهند.

وی تصریح کرد: بر این اساس اتاق ایران با محوریت معاونت کسب‌وکار و کمیسیون فناوری اطلاعات، پیگیر فراهم آوردن شرایطی بود که در قالب آن، شرکت‌ها بتوانند با کاهش هزینه‌های بازاریابی، ماندگاری کالاهای خود را در بازارهای هدف صادراتی رقم زده و در این بازارها، فعالیت‌های مناسبی انجام داده یا حتی به بازارهای جدید دست پیدا کنند.

به گفته ملایی، نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی هستند که متأسفانه استفاده از این ابزار با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه شد؛ به نحوی که شاهد توقف برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در سراسر دنیا بودیم و حتی اگر نمایشگاهی به صورت فیزیکی یا سنتی برگزار شد، بازدیدکنندگان داخلی و خارجی آن با توجه به شرایط کنونی، امکان بازدید و حضور در نمایشگاه را نداشتند.

او بهترین روش در برگزاری نمایشگاه را استفاده از پلتفرم و فضای دیجیتال عنوان کرد و گفت: می‌توان برای تمامی رشته‌ها در فضای مجازی نمایشگاه، برگزار کرد به گونه‌ای که شرکت‌ها در قالب آن بتوانند امکانات تولیدی و صادراتی خود را در بازار داخل و خارج از کشور معرفی کنند.

معاون کسب‌وکار اتاق ایران خاطرنشان کرد: در این میان با هماهنگی به عمل آمده میان معاونت‌های مختلف در اتاق ایران، شرایطی فراهم شد تا معاونت بین‌الملل اتاق ایران، برای اطلاع‌رسانی به اتاق‌های مشترک بازرگانی، سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورهای دنیا و یا سفارتخانه‌های سایر کشورها در ایران پیشگام شود؛ ضمن اینکه به موازات آن، معاونت امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران، نسبت به اختصاص غرفه مجازی رایگان برای حضور اتاق‌های سراسر کشور و اتاق‌های مشترک بازرگانی اقدام کرده است.

ملایی ادامه داد: ازاین‌رو معاونت کسب‌وکار، از فعالان اقتصادی برای حضور در این نمایشگاه دعوت می‌کند تا علاوه بر حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی و افزایش گستره بازاریابی کالاهای خود، بتوانند حضور مفیدتری در اقصی نقاط ایران و جهان هم‌زمان با کاهش هزینه‌ها داشته باشند.

بر اساس اظهارات معاون کسب‌وکار اتاق ایران، فضای مجازی این امکان را فراهم کرده تا یک نمایشگاه به وسعت و گستره ایران در تمام رشته‌ها برگزار شود و بازدیدکنندگان از جای‌جای ایران بتوانند بدون محدودیت زمانی و مکانی در آن حضور یافته و محصولات و خدمات خود را به روش‌های جدید بازاریابی و با ابزارهای فناورانه معرفی کنند.

او تأکید کرد: با برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران، شرکت‌ها این امکان را خواهند داشت تا از طریق ارائه کاتالوگ دیجیتال و تصاویر محصول و ویدئوهایی که از یک محصول تولید کرده‌اند، توانمندی خود را عرضه کنند. از سوی دیگر با امکان پخش زنده‌ای که در نمایشگاه مجازی ایران، طراحی و پیاده‌سازی شده است، شرکت‌ها می‌توانند محصولات و خدمات خود را با روش‌های جدید، معرفی کنند.

به باور معاون کسب‌وکار اتاق ایران، هم‌زمان با این رویداد، اتاق ایران گام‌های نخست خود را برای فرهنگ‌سازی در راستای بهره‌گیری فعالان اقتصادی از فضای فناوری اطلاعات کشور و ابزارهای دیجیتال برداشته و تلاش می‌کند تا دیدگاه مثبت نسبت به نمایشگاه مجازی شکل بگیرد.

ملایی معتقد است که تحول دیجیتال از جمله راهکارهای اصلی حفظ و توسعه کسب‌وکارها در دنیای امروز است؛ به این معنا که تداوم بهره‌گیری از ظرفیت این نمایشگاه در دوران پساکرونا نیز باعث کاهش هزینه و مدیریت زمان برای فعالان اقتصادی خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |