پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4594 14:58 1393/05/25
معاون پارلماني رئيس‌جمهور: دولت تمام قد از وزير علوم حمايت خواهد کرد

معاون پارلماني رئيس‌جمهور: دولت تمام قد از وزير علوم حمايت خواهد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون پارلماني رئيس‌جمهور: دولت تمام قد از وزير علوم حمايت خواهد کرد

معاون پارلماني رئيس‌جمهور: دولت تمام قد از وزير علوم حمايت خواهد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

واقعيت اين است که اين استيضاح از ديد من يک استيضاح سياسي است. البته براي اين استيضاح سياسي مستندات و دستاويزهايي داشتند و ممکن است برخي از استيضاح‌کنندگان هم به خاطر برخي دلايل و موارد به اين استيضاح پيوسته باشند و نمي‌خواهم بگويم که عين 51 نفري که استيضاح را امضا کردند، نظر سياسي دارند اما شاکله استيضاح سياسي است چون از همان اول آن جريان مخالف بود و جرياني است که مخالفتش با دولت آشکار است.

معاون پارلماني رئيس جمهور استيضاح وزير علوم را تاريخي دانست و تاكيد كرد: بناي جناب آقاي دکتر فرجي‌دانا دفاع محکم و قاطع است. درخواست دولت هم همين است که در دفاع از دولت و ملت و دانشگاه ايشان ضمن حفظ متانت و حرمت جايگاه تريبون مجلس در قاطعيت دفاع کم نگذارند.اين يک استيضاح تاريخي است و دولت تمام قد از آقاي دکتر فرجي‌دانا حمايت خواهد کرد.
به گزارش   ايلنا، حجت الاسلام مجيد انصاري در ديدار با اعضاي شوراي هماهنگي دانشجويان اصلاح‌طلب شهر تهران گفت: استيضاح فرجي‌دانا يک استيضاح تاريخي است و دولت تمام قد از ايشان حمايت خواهد کرد.
وي با تشكر از حمايت‌هاي جامعه دانشگاهي از وزير علوم اظهار داشت: واقعيت اين است که اين استيضاح از ديد من يک استيضاح سياسي است. البته براي اين استيضاح سياسي مستندات و دستاويزهايي داشتند و ممکن است برخي از استيضاح‌کنندگان هم به خاطر برخي دلايل و موارد به اين استيضاح پيوسته باشند و نمي‌خواهم بگويم که عين 51 نفري که استيضاح را امضا کردند، نظر سياسي دارند اما شاکله استيضاح سياسي است چون از همان اول آن جريان مخالف بود و جرياني است که مخالفتش با دولت آشکار است.
معاون پارلماني رئيس جمهور با بيان اينكه يکي از استيضاح کنندگان که از مخالفان جدي دولت در مجلس است، يک روز، نامه‌اي را امضا کرده بود که در آن نامه مسائل غير واقعي مطرح شده بود، بادآور شد: من به او گفتم که شما چطور امضاي نامه‌اي را که در آن مسائل نادرستي بيان شده است توجيه مي کنيد، که ايشان با صراحت به من گفت چون با روحاني و دولت مخالف هستم.
انصاري در خصوص نگراني برخي از دانشجويان مبني بر سکوت و عدم حمايت دولت از وزير علوم بيان كرد: علت اينکه آقاي روحاني يا برخي از اعضاي دولت در طي 11 ماه گذشته ورود به موضوعات آموزش عالي نکردند به دو جهت بود. يکي آنکه دولت اعلام کرده بود اولويتش مسائل اقتصادي و مسائل سياست خارجي است و نمي‌خواست اين اولويت کمرنگ شود و جريانات سياسي داخلي خيلي مايل بوده و هستند که جبهه‌هاي ديگري عليه دولت بگشايند تا دولت فشل شوند و به همين دليل هر روز مسائل مختلفي، يک روز تفکيک جنسيتي يک روز مسائل فرهنگي و... هر روز چيزهايي از اين دست را مطرح مي کنند. اما دولت فکر مي‌کرد و فکر مي‌کند که گرچه همه حوزه ها مهم است اما آنچه امروز در گستره کل ايران براي همگان اهميت دارد، سامان دادن به مسائل اقتصادي است و اين موضوع حتي در مسائل فرهنگي و اجتماعي نيز اثر گذار است.
انصاري اضافه كرد: اگر ما در آن حوزه ها هم مشکلي داريم يکي از علت‌هايش دشواري‌هاي معيشتي و رکود و گراني و مسائلي از اين دست است.
معاون پارلماني رئيس جمهور در تشريح علت دوم سكوت دولت خاطرنشان كرد: دليل دوم آن بود که دولت نخواست اين تلقي بشود که يک نگاه ويژه يا يک جريان سياسي جديدي آمده است و دوباره وضع دانشگاه همان که القا مي‌کنند بشود. دانشگاه بايد روي پاي خودش حرکت کند و دانشگاه آن قدر قوي است و جامعه دانشگاه هم آن قدر قوي است که خودشان تدبير مي‌کنند و خودشان مسائل را پيش مي‌برند و دولت سياست‌گذاري مي‌کند. من فکر مي‌کنم سياست‌گذاري‌هاي دولت در حوزه دانشگاه بسيار سياست هاي متين و مطابق با واقعيات بوده است. گرچه ممکن است برخي از دوستان احساس کنند اين حرکت کند است و سريع تر و صريح تر بايد حر کت کرد و موضع گرفت، ولي واقعيت عرصه و همان بحث اعتدالي که آقاي رئيس جمهور مطرح کرند در اين حوزه هم مصداق دارد. من فکر مي‌کنم دولت در اين صحنه هم موفق بوده است.
انصاري ادامه داد: به هر حال اين تحولي که به آن اشاره و اذعان مي کنيد که دگرگوني رخ داده است و فضاي نشاط نسبي وجود دارد، نشان دهنده است که اين سياست موفق بوده است.
معاون پارلماني رئيس جمهور با اشاره به نظر رييس‌جمهور درباره وزير علوم ابراز داشت: نسبت به شخص آقاي فرجي دانا ديروز آقاي روحاني در دولت با صراحت گفتند که امروز ديدگاه من نسبت به آقاي فرجي‌دانا، نسبت به هنگامي که ايشان را انتخاب کرديم به مراتب تقويت شده است. واقعيت هم همين طور است. آقاي فرجي‌دانا فرد کم حرفي است و اهل اين نيست که خيلي بيايد و تبليغات بکند اما با گذشت هر روز در دولت، اعضاي دولت به اين واقعيت اذعان کردند که ايشان با حرکتي سنجيده مسائل دانشگاه را پيش برده است و فردي متين و دانشمند و دانشگاه و ارزشي است. اگر اصولگرايان به شاخص هاي واقعي اصولگرايي اعتقاد داشته باشند من نمي دانم اين تعهد علمي و ديني و ملي و تلاش و پيگيري ايشان را چه مي نامند.
وي در رابطه با حساسيت موجود بر مقابله با فساد در دانشگاه ها افزود: از روز اول اين دولت، مقام معظم رهبري به دولت تاکيد کردند موضوع فساد را جدي بگيريد و در ديدارهاي مختلف به اين موضوع تاکيد فرمودند و از اين موضوع گلايه داشتند که در گذشته نهيب‌هاي ايشان در خصوص مبارزه با مفاسد در همه مفاسد، چه مفاسد اقتصادي چه مفاسد اداري چه مفاسد اجتماعي، جدي گرفته نشده است و مبارزه با فساد مطالبه اي بود که رهبري داشتند و آقاي روحاني به اين موضوع از اول تاکيد کردند و به همين خاطر آقاي دکتر جهانگيري را مسئول اين موضع کردند. خيلي خيلي قبيح و واقعا زشت بود که دامنه فساد به حوزه آموزش عالي و دانشگاه کشيده شود. باعث تاسف است دانشگاهي که بايد مطالبه گر و نظارت گر باشد و بر ساير ارکان و اجزاي دولت نظارت کند که فسادي رخ ندهد خودش دچار اين مشکل بشود و شاخص هاي علمي و عدالت و قانوني ناديده گرفته بشود آن هم در مهمترين موضوع که موضوع بورسيه است.
انصاري در خصوص مسئله بورسيه‌ها گفت: آماري که در اين رابطه رسيده است بسيار شگفت‌انگيز است. ناديده گرفتن قوانين در اصل تعداد بورسيه، نحوه بورسيه، نحوه اعزام به خارج يعني در واقع ناديده گرفتن همه مقررات مربوط به بورسيه است. در شرايطي که کشور ما امروز فارغ التحصيلان و دانشجويان دکتري در رده هاي بسيار عالي، بسيار خوب داريم که اينها بايد در اين دانشگاه‌ها باشند و نمي‌توانند راه پيدا بکنند، برخي افراد اساس خوداظهاري خودشان داراي معدل هاي 14 و 16 و 13 و... باشند و اين خلاف عدالت است.
معاون پارلماني رئيس جمهور ادامه داد: اثرات چنين کارهايي در آينده معلوم مي‌شود که اساتيدي در دانشگاه تدريس بکنند که سواد علميشان از سواد فعلي دانشجويش کمتر باشد و اين يک فاجعه است و برخلاف آن حرکت علمي است که مقام معظم رهبري به آن تاکيد داشتند.
انصاري در ادامه به موارد استيضاح اشاره كرد و يادآور شد: هيچکدام از اين 4 مورد سنديت ندارد بلکه دقيقا 180 درجه برعکس است. مسئله بورسيه‌ها به نحوي است که خيانت به مردم و دانشگاه و علم و علي‌القاعده بايد نمايندگان مجلس بيش از ديگران اين جاها مدعي مي‌شوند که چرا اين اقدام شد. به نظرم اگر آقاي فرجي دانا در اين موضوع کوتاه مي‌آمد جا داشت که استيضاح شود که شما چرا از حق و امانت مردم گذشتيد.
وي اضافه كرد: راجع به بحث دانشجويان ستاره‌دار، ايشان حرفشان بسيار متين و قانوني است که اگر دانشجويي واقعا مصداق مسائل قانوني است که قانون و آيين‌نامه‌ها ذکر کرده است بيان کنيد تا کنارش بگذاريم و گرنه با کليت موضوع نمي‌توان کسي را متهم کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |