جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 110675 14:59 1399/06/11
معاون وزیر کار: وضعیت اشتغال جدید در روستاها تا 29 درصد افزایش یافته است

معاون وزیر کار: وضعیت اشتغال جدید در روستاها تا 29 درصد افزایش یافته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون وزیر کار: وضعیت اشتغال جدید در روستاها تا 29 درصد افزایش یافته است

معاون وزیر کار: وضعیت اشتغال جدید در روستاها تا 29 درصد افزایش یافته است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، عیسی منصوری روز سه شنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی اظهار داشت: پیش از پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، تنها سه درصد از ایجاد اشتغال جدید در روستاها اتفاق می افتاد اما با پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال پایدار روستایی و عشایری، این رقم اکنون به ۲۹ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه باید اقدامات و تلاش دولت برای خدمات رسانی به مردم، بازخوانی و بیان شود گفت: یکی از اقدامات خوب دولت، پرداخت تسهیلات در مناطق روستایی است که سبب ایجاد اشتغال زیادی در این مناطق شده است، البته در این زمینه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان دبیر این کارگروه، باید نتایج پرداخت این تسهیلات را بیان و بازگو کند تا نتایج و اثرگذاری اجرای طرح ها تبیین شود. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: باید در کنار اطلاعات از پرداخت تسهیلات، نتایج آن هم بازگو شود.

اولویت، حفظ اشتغال موجود است

منصوری با بیان اینکه در وضعیت موجود، اولویت ما، حفظ اشتغال موجود است گفت: رویکرد این است که ابتدا از اشتغال موجود صیانت شود سپس برای توسعه واحد و یا ایجاد واحد جدید اقدام و بر این اساس پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هم با همین اولویت پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصاد باید برنامه داشت افزود: نباید تصور شود که توسعه و اشتغال زایی تنها با پرداخت وام محقق می شود، اگر بازار نباشد و برای بازاریابی اتفاقی نیفتد، اشتغال محقق نمی شود. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به طور مثال خراسان شمالی پتانسیل های خوبی برای توسعه تولید فرش دستباف دارد اما پیش از اینکه وام برای ایجاد دار قالی کافی داده شود، باید بازار فرش جست وجو شود.

وی در پاسخ به اظهار نظر یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه باید در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، پایین بودن درآمد خانوار لحاظ شود گفت: در این زمینه، جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و درآمد سرانه خانوار، از شاخص های است که برای پرداخت این اعتبارات تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. منصوری با اشاره به اینکه شمار زیادی از طرح های روستایی و عشایری در انتظار دریافت تسهیلات روستایی است گفت: برخی از این طرح ها، در این سال ها از توجیه افتاده است از این رو باید مورد پالایش قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه بازپرداخت برخی از طرح های به بهره برداری رسیده در حال انجام است گفت: منابعی که از محل بازپرداخت به بانک ها می رسد، به عنوان منبعی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مورد استفاده قرار می گیرد.

تاکید بر اطلاع رسانی از تسهیلات کرونایی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود در باره پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای خسارت دیده گفت: ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات متقاضیان به بانک ها معرفی شده، اما تاکنون تنها ۱۰ هزار میلیارد ریال منجر به پرداخت شده است.

وی، نبود اطلاع درست از پرداخت تسهیلات کرونایی را از علت های کم بودن میزان جذب عنوان کرد و افزود: از دستگاه های اجرایی و بانک ها، انتظار می رود در اطلاع رسانی و ارسال پیامک به متقاضیان و مشمولان، تلاش داشته باشند. منصوری افزود: اکنون بنگاه های دارای کارگر بیمه شده و نیز آنان که بیمه نیستند، می توانند از مزایای تسهیلات کسب وکارهای خسارت دیده از کرونا استفاده کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ظرفیت های استان در توسعه اشتغال در بخش کشاورزی، بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش تاکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم در زمینه راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دام با رویکرد آموزش و نیز اجرای اصلاح نژاد دام، حمایت لازم را در این استان داشته باشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |