شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 165702 12:55 1400/09/24
معاون وزیر نفت درباره اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگری توضیح داد

معاون وزیر نفت درباره اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگری توضیح داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون وزیر نفت درباره اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگری توضیح داد

معاون وزیر نفت درباره اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگری توضیح داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، مهدی علی‌مددی با بیان اینکه قانون تبدیل وضعیت ایثارگری در وزارت نفت علاوه‌بر نیروهای قراردادی شامل نیروهای پیمانکار، شرکتی و ارکان ثالث نیز می‌شود، گفت: در رابطه با اجرای "قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران" در وزارت نفت، این وزارتخانه طی یک مرحله نسبت به اجرای بند (و) ماده ۴۴ اقدام کرده  است.

 وی اضافه کرد: تعداد مشمولان ایثارگری از میان نیروهای قرارداد مدت معین و مدت موقت، ۵۴۰۰ نفر است و با تمهیدات صورت گرفته تا پایان سال مراحل قانونی تبدیل وضعیت آن‌ها به پایان خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت ادامه داد: اگرچه در مورد نیروهای پیمانکار، شرکتی و ارکان ثالث که مشمول بند(د) تبصره ۲۰ این قانون می‌شوند هم تصمیماتی گرفته شده است اما به دلیل آنکه تعداد مشمولان این حوزه بسیار بالا است، نتوانستیم همزمان با نیروهای قراردادی،تبدیل وضعیت آن‌ها را اجرا کنیم.

 علی مددی یادآورشد: با تمهیدات صورت گرفته در سازمان اداری و استخدامی برخی از محدودیت‌ها مانند ایجاد سمت سازمانی برای این عزیزان حل شد و سازمان اداری و استخدامی مجوزهای لازم را در این خصوص به ما داد و به زودی بخشنامه مربوطه را به صنعت نفت ابلاغ خواهیم کرد و مشکل تمامی این مشمولان -که حدود ۱۸ هزار نفر هستند- حل می‌شود.

 وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تکلیف نیروهای قرارداد مدت معین نوین که وزیر نفت در ابتدای وزارت جلوی استخدام آن‌ها با وجود قبولی در آزمون گرفت، چه می‌شود؟، توضیح داد: ۴۵۰ نفر در آزمون جذب نوین پذیرفته شدند که تمامی آن‌ها به صورت "قرارداد مدت معین قدیم" استخدام می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت با بیان اینکه با تکثر نوع قرارداد مخالف هستیم و درست نیست صنعت نفت چندین نوع قرارداد و پرداخت حقوق داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه قبلا در دستورالعمل استخدامی(مصوبه ۱۶۶۲) قرارداد مدت معین داشته‌ایم این افراد در همان قالب استخدام خواهند شد و دیگر قرارداد مدت معینی با عنوان مدت معین نوین وجود نخواهد داشت.

علی مددی با بیان اینکه کارکنان عملیاتی وزارت نفت به‌عنوان نیروهای پیمانکاری مشمول طرح طبقاتی مشاغل می‌شوند، گفت: افرادی که از این طرح جا مانده‌اند، در"کارگروه ساماندهی طرح طبقه‌بندی مشاغل" دوباره مورد بازنگری قرار خواهند گرفت و نسبت به معیشت و حقوق‌شان تجدیدنظر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت اضافه کرد: برای نیروهای قرارداد مدت معین -که از سال ۹۲ ساماندهی نشده‌اند- هم برنامه مدون داریم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |