چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 109961 12:15 1399/06/04
معاون وزیر جهاد کشاورزی: بیش از 80 درصد واردات روغن داریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی: بیش از 80 درصد واردات روغن داریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون وزیر جهاد کشاورزی: بیش از 80 درصد واردات روغن داریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی: بیش از 80 درصد واردات روغن داریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، کامبیز بازرگان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به دستاورد های این سازمان اظهار کرد :به منظور اینکه ارقام متنوعی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد 24 رقم برنج در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: حدود 2 هزار برند کودی نتوانستند مجوز تولید دریافت کنند که این به معنی آن است که تا قبل از این بازار ایران به روی هر محصول و با هر کیفیتی باز بود اما اکنون سروسامان پیدا کرده است. وی در بخش دیگر صحبت های خود با بیان اینکه منابع کشور ما محدود است و نباید هر الگوی مصرفی را در رسانه ها تبلیغ کرد گفت: در رسانه ملی و سایر رسانه ها نباید مصرف بیش از اندازه و استیک خوردن تبلیغ شود.

وی اظهار داشت: جامعه ایرانی و اسلامی ما بر مبنای قناعت پایه گذاری شده است و الگوی مصرف نیز باید هماهنگ با الگوی ایرانی، اسلامی و الگوی مصرف مبتنی بر شرایط اقلیمی باشد و نباید الگو های مصرف پرچرب و پرپروتین حیوانی را ترویج کنیم. وی با بیان اینکه این تبلیغات ضد خوداتکایی است افزود: در حالی که بخش عمده روغن خوراکی کشور وارداتی است، سرانه مصرف روغن در ایران حتی بیشتر از متوسط جهانی است؛ این تبلیغات ضد خوداتکایی است و باید افسار اسب مصرف در کشور را کنترل کنیم.

بازرگان با اشاره به اینکه در روغن خود اتکایی کمی داریم اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲، ۱۲ درصد در روغن خودکفا بودیم که در حال حاضر خودکفایی به ۱۶ درصد رسیده است.در حقیقت در روغن بیش از ۸۰ درصد واردکننده ایم و آیا این رواست که پر مصرفی روغن را در تلویزیون ترویج کنیم؟

وی ادامه داد:آیا این درست است که سرانه مصرف روغن در دنیا برای هرنفر ۱۲کیلو باشد ولی سرانه مصرف در کشور برای هرنفر ۱۹ کیلو باشد؟.باید برای ارتقای تولید و خود اتکایی تلاش کنیم ولی از طرفی بایستی افسار مصرف در کشور مهار شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |