سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 9565 16:29 1393/11/05
معاون صنایع دستی کشور:  ساختار مدیریت تغییرنکند صنایع دستی می‌میرد

معاون صنایع دستی کشور: ساختار مدیریت تغییرنکند صنایع دستی می‌میرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون صنایع دستی کشور:  ساختار مدیریت تغییرنکند صنایع دستی می‌میرد

معاون صنایع دستی کشور: ساختار مدیریت تغییرنکند صنایع دستی می‌میرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: چارچوب و ساختاری که دولت نهم و دهم برای صنایع دستی ساختند، «تابوت مرگ صنایع دستی بود» و اگر این ساختار و چارچوب تغییر نکند صنایع دستی می‌میرد.

به گزارش مهر، بهمن نامور مطلق در مراسم تجلیل از تولید و صادرکنندگان برتر که روز ۵بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، با اشاره به اهمیت صنایع دستی در صادرات غیرنفتی گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که حوزه صادرات غیر نفتی و در میان آنها صنایع دستی و فرش از مشکلاتی بنیادین رنج می‌برد. در مورد مشکلات صنایع دستی برخی از دوستان می‌گویند مشکل اصلی فروش و تجارت است، ما بخشی از این سخن را می‌پذیریم اما باید در نظر داشت که بازرگانی صنایع دستی مانند همه بازرگانی‌ها هم علت است و هم معلول. زیرا ضعف در فروش نه فقط مشکلات بازرگانی، بلکه مشکلات دیگر بخش‌ها را نیز به نمایش می‌گذارد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به مشکلات این بخش اشاره و بیان کرد: ما با مشکلاتی چون تهیه مواد اولیه، بیمه هنرمندان، نبود تسهیلات کافی، بالا بودن حامل‌های انرژی و بالا رفتن قیمت تمام شده روبه‌رو هستیم که در فروش نیز متجلی می‌‌شوند؛ جز این مشکلات، آموزش غلط و نبود اندیشه‌های توسعه محور و دراز مدت، مشکلات مدیریتی و ساختاری، بی‌تدبیری و بی‌اعتقادی به صنایع دستی و همچنین مسایل مربوط به فرهنگ و الگوی مصرف را هم باید در نظر بگیریم که بی‌گمان بر فروش صنایع دستی تاثیر می‌گذارند.

به گفته نامورمطلق، فروش مهمترین شاخص وضعیت صنایع دستی است و اگر بخواهیم با همین شاخص به بررسی وضعیت حوزه صنایع دستی بپردازیم باید بگوییم که وضع، خوب و مطلوب نیست اما صنایع دستی از گذشته بهتر شده است و نوید آینده‌ای به مراتب بهتر را می‌دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |