سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 129105 20:30 1399/10/24
معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران: پاندمی کرونا فرصتی برای توسعه بیشتر دولت الکترونیکی

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران: پاندمی کرونا فرصتی برای توسعه بیشتر دولت الکترونیکی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران: پاندمی کرونا فرصتی برای توسعه بیشتر دولت الکترونیکی

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران: پاندمی کرونا فرصتی برای توسعه بیشتر دولت الکترونیکی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: پاندمی کرونا فرصتی برای توسعه بیشتر دولت الکترونیکی و خدمات الکترونیکی فراهم آورد.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، بهنام ولی‌زاده با حضور در مراسم رونمایی زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف پول‌های موبایلی ایران با عنوان «کیان» که در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد اظهار کرد : خراسان رضوی جزو استان‌های اول کشور در زمینه توسعه است و کاری که سازمان فاوا شهرداری مشهد در خصوص زیرساخت «کیان» انجام داده، اقدام ارزنده‌ای به شمار می‌رود. این نوآوری سبب می‌شود به عنوان مثال در تاکسی، اتوبوس و یا موقعیت‌های دیگر به جای مبادله پول و اسکناس، فرایند پرداخت از طریق اسکن یک کیوآرکد به سادگی انجام شود.

وی با اشاره به شرایط خاص فعلی و گسترش ویروس کووید-19 در سطح جهان گفت: با استفاده از این روش، علاوه بر پیشگیری از انتقال بیماری توسط روش‌های پرداخت فیزیکی، موضوع انجام الکترونیکی امور برای عموم مردم ملموس‌تر می‌شود.

وی گفت: شهروندان با استفاده از اپلیکیشن «کیان» می‌توانند خدمات مختلف را از این طریق دریافت کنند و نیازی به نصب اپلیکیشن‌های متعدد برای امور مختلف ندارند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در این خصوص تصریح کرد: پاندمی کرونا باعث سرعت بخشیدن به فرایندها در این زمینه شده است. بسیاری از اموری که تا دو سال پیش، انجام آنها به صورت الکترونیکی چندان مورد استقبال و پذیرش عموم قرار نمی‌گرفت اکنون بدون بیرون رفتن از خانه اکنون انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت گسترش زیرساخت‌های این حوزه در دوره حاضر افزود: پاندمی کرونا فرصتی برای توسعه بیشتر دولت الکترونیکی و خدمات الکترونیکی فراهم آورد و دستگاه‌های مختلف نیز به خوبی از این فرصت استفاده کردند. بسیاری از مجموعه‌ها در یک سال اخیر سرویس‌هایی را الکترونیکی کردند که تا کنون به آن فکر نکرده بودند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران اذعان کرد: هر چه سرویس‌های دولت الکترونیکی بیشتر گسترش پیدا ‌کند و مردم نیز از آن استفاده ‌کنند مزایای آن روشن‌تر می‌شود. چنان که اکنون نیز شاهدیم ارتباط مردم به صورت الکترونیکی و بدون تقبل هزینه و مشکلات سایر روش ‌ها، صورت می‌گیرد.

ولی زاده با اشاره به یکی از طرح‌های سازمان فناوری اطلاعات در این عرصه گفت: ما فراخوانی منتشر کردیم که اپلیکیشن‌هایی که تعداد کاربران آنها از حد معینی بیشتر است می‌توانند سرویس‌هایی را که روی اپلیکیشن دولت همراه داریم روی اپلیکشن خودشان ارائه دهند.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: کاری که سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد به عنوان یک کلان‌شهر انجام داده نیز به همین شکل است. چنین زیرساختی می‌تواند به تدریج کاربران بیشتری جذب کند و سرویس‌های دیگری غیر از سرویس‌های اولیه نیز ارائه دهد.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: اپلیکیشن‌های پرداخت می‌توانند از مبادلات مالی خرد همچون کرایه تاکسی و خریدهای روزمره تا بانکداری الکترونیک را پوشش دهند و کاربردهای آن قابل توسعه است.

شایان ذکر است زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف پول‌های موبایلی ایران با نام «کیان» که توسط سازمان فاوا شهرداری مشهد طراحی شده، امروز در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران که با حضور فعالان حوزه پرداخت کشور در حال برگزاری است، رونمایی شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |