جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 9383 15:38 1393/10/30
معاون اول رییس جمهور مطرح کرد  اهتمام جدی دولت برای توسعه کشور با مشارکت مردم

معاون اول رییس جمهور مطرح کرد اهتمام جدی دولت برای توسعه کشور با مشارکت مردم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معاون اول رییس جمهور مطرح کرد  اهتمام جدی دولت برای توسعه کشور با مشارکت مردم

معاون اول رییس جمهور مطرح کرد اهتمام جدی دولت برای توسعه کشور با مشارکت مردم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون اول رییس جمهور گفت: یکی از برنامه‌هایی که دولت تدبیر وامید به طور جدی در دستور کار خود قرار داده، این است که مسیر توسعه کشور را هموار کند و موانع را از پیش روی توسعه بردارد و در این راه تلاش داریم مردم نیز با هر میزان از توانمندی بتوانند در توسعه کشور مشارکت کنند.

به گزارش ایسنا ، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح سد آیت الله بهجت در شهر بیجار اظهار داشت: یکی از بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید بر مشارکت آحاد مردم در اقتصاد کشور است یعنی مردم باید بتوانند با هر میزان از توانمندی در تولید ثروت نقش ایفا کنند.

معاون اول رییس جمهور یکی از مهمترین اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را عمران و ‌آبادانی و استقلال کشور در زمینه های اقتصادی دانست و افزود: در این راستا اقدامات فراوانی تا کنون صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی وجود دارد و نیازمند گامهای بلندتر و اقدامات بیشتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در سطح منطقه از نظر توسعه در میان سایر کشورها سرآمد است، خاطرنشان کرد: خداوند نعمت‌های فراوانی را به ایران ارزانی داشته که وجود انسانهای فکور، دانشمند و توانا از مهمترین این نعمتهاست.

جهانگیری در ادامه یکی از محدودیت‌های پیش روی توسعه کشور را محدودیت در منابع آب برشمرد و گفت: متاسفانه گاهی قدر نعمت‌ها را آنطور که باید نمی‌دانیم و زمانی که این نعمت‌ها کم شد و یا از دست رفت برای آن حسرت می‌خوریم که چرا به نحو بهتری از آنها استفاده نکردیم و صرفه جویی ننمودیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به کاهش بهای نفت و افت درآمدهای نفتی کشور تصریح کرد: امروز به واسطه یک توطئه ، قیمت نفت کاهش یافته و به حدود ۴۰دلار رسیده و این امر می‌تواند اداره کشور را با سختی و مشکل مواجه کند؛ البته با درایتی که در مدیران کشور وجود دارد در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزیهای مناسب، بتوانیم از این مقطع عبور کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که در سالهای گذشته نفت به قیمت ۱۲۰و حتی ۱۴۰دلار نیز به فروش می‌رسید اما در آن زمان فکر این روزها را نکردند که بخشی از این درآمدها را کنار بگذارند تا در روزهای سخت بتوان از آن استفاده کرد.

وی افزود: متاسفانه این درآمدها را به کشورهای خارجی فرستادند و با واردات بی‌رویه چرخ تولید آن کشورها به حرکت درآمد و کارخانه‌های داخلی کشور از کار افتاد و جوانان ما بیکار شدند و مردم محتاج کالاهای خارجی گردیدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |