جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 11327 16:25 1394/01/15
مطهری: نتایج نشست لوزان آغاز مرحله جدیدی از انقلاب اسلامی است

مطهری: نتایج نشست لوزان آغاز مرحله جدیدی از انقلاب اسلامی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مطهری: نتایج نشست لوزان آغاز مرحله جدیدی از انقلاب اسلامی است

مطهری: نتایج نشست لوزان آغاز مرحله جدیدی از انقلاب اسلامی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نتایج نشست لوزان را در راستای اعتلای نظام اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با نتایج این نشست وارد مرحله جدیدی شده است

علی مطهری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا بیانیه لوزان را به نفع مردم و انقلاب اسلامی ایران ارزیابی کرد و افزود: با نتایج نشست لوزان مرحله جدیدی از حیات انقلاب اسلامی آغاز شده و امیدوارم امضای توافق نامه نهایی نیز به نفع ملت ایران باشد و رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود زیرا فکر می کنم جایگاه جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران در دنیا پدید خواهد آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید براین که نتایج نشست لوزان باعث پیشرفت های اقتصادی و سیاسی ایران می شود، اظهار داشت: البته نکته هایی در این بیانیه وجود دارد که باید مورد نقد و بررسی بیشتر قرار گیرد، به طور مثال امضای پروتکل الحاقی را قطعا باید نمایندگان مجلس مورد بررسی و تایید قرار دهند.

مطهری همچنین گفت: تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای با بیانیه لوزان به بار نشست و نتیجه قابل قبولی گرفته شده است.

فرزند شهید مطهری در پاسخ به انتقادات و هجمه هایی که برضد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هنوز توافق نهایی امضا نشده که برخی این تفاهم را دو مرحله ای می دانند، بلکه فعلا چهارچوبی برای توافق حاصل شده است.

وی ادامه داد: این حرف که می گویند توافق دو مرحله ای شده، غلط است زیرا درباره جزییات هنوز مذاکره ای صورت نگرفته و هم اکنون صرفا یک بیانیه ای صادر شده است که زمینه توافق نهایی خواهد بود.

نماینده اصولگرای مجلس با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر این بیانیه نظارت دقیق داشته اند، تصریح کرد: البته باید راه های انتقاد از نتایج نشست لوزان باز باشد، یعنی همه باید نظرات خود را درباره آن ارایه دهند.

وی افزود: متاسفانه برخی انتقاداتی که صورت می گیرد منصفانه نیست و شاید بیشتر جنبه سیاسی دارد.

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران شامگاه پنج شنبه پس از 18 ماه مذاکره با 1+5 درباره فعالیت های هسته ای کشورمان با صدور تفاهم نامه ای در لوزان سوئیس به کشور بازگشتند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |